|

فوت یک زندانی در یکی از زندان‌های پایتخت

علت فوت ساسان نیک‌نفس در زندان چه بود؟

اداراه کل زندان‌های تهران با انتشار اطلاعیه‌ای درباره نحوه درگذشت ساسان نیک‌نفس در زندان توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

روز دوشنبه 17 خرداد خبر درگذشت یک زندانی به نام ساسان نیک‌نفس به دلیل بیماری در یکی از زندان‌های تهران منتشر شد. بعد از مرگ این زندانی انتقاداتی نسبت به وضعیت زندان‌های کشور و عدم دسترسی زندانیان به امکانات درمانی مناسب مطرح شد. در پی این انتقادات اداره کل زندان‌های استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای درباره علت فوت ساسان نیک‌نفس توضیحاتی داد.

علت فوت ساسان نیک‌نفس براساس اعلام اداره کل زندان‌های تهران

آن طور که در اطلاعیه فوق آمده ساسان نیک‌نفس با محکومیت 5 سال حبس از سوی دادسرای عمومی تهران وارد زندان شده و در اندرزگاه 6 زندان اسکان داشته است؛ این زندانی در بدو ورود و در فرآیند تکمیل پرسشنامه‌های شخصیت اعلام داشته سابقه یک نوبت اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص داشته است. همچنین براساس اعلام بهداری ندامتگاه، زندانی فوق  روزانه داروهای مراقبت تحت نظری از سوی بهداری زندان دریافت و انسولین قلمی که توسط خانواده تهیه می‌گردید در داخل اندرزگاه تزریق می‌کرده است. اداره کل زندان‌های استان گفته است که ساسان نیک‌نفس در طول مدت حضور در زندان تاکنون حدودا 35 مرتبه توسط پزشکان متخصص اعم از اعصاب و روان، دندانپزشک، روانشناس و پزشک عمومی ویزیت گردیده و در چهار نوبت با هماهنگی دادیار ناظر زندان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی خارج از ندامتگاه اعزام شده بود.

در اطلاعیه فوق درباره علت مرگ ساسان نیک‌نفس نوشته شده است: «نامبرده در مورخ 00/03/15 ساعت 7/40 به علت خروج ترشحات خونی از دهان و بینی به بهداری واحد 2 اعزام و تشخیص پزشک وقت به علت کاهش سطح هوشیاری در ساعت 8/00 به بهداری مرکز اعلام می‌گردد و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیرد و بنا به اظهارات پزشک معالج نامبرده پس از سیر انجام اقدامات درمانی حال عمومی وی مساعد و اقدام به مصرف آب و دو قاشق غذا به دلیل افت قند می‌نماید و شرایط جسمانی وی رو به بهبود بوده است که طی مکالمه‌ای که با پزشک داشته است اعلام می‌دارد از احدی زندانیان چند عدد قرص گرفته و مصرف نموده و پس از مصرف شرایط وی نرمال نبوده است که مجددا تشنج کرده و بنا به تشخیص پزشک سریعا در ساعت 17/20 به صورت اورژانسی به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می‌شود و در نهایت این زندانی در بیمارستان فوت می‌شود.»

فوت یک زندانی دیگر بر اثر مسمومیت دارویی در اسفند 99

در اسفندماه سال گذشته نیز یک زندانی به نام بهنام محجوبی در یکی از زندان‌های تهران به دلیل مسمومیت دارویی درگذشت. در آن مقطع زمانی، اداره کل زندان‌های تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از بستری شدن این زندانی در بیمارستان، اقدامات ویژه درمانی برای بهنام محجوبی در نظر گرفته شد اما علی‌رغم تلاش‌های فراوان کادر پزشکی، وی فوت کرد.

در اطلاعیه اداره زندان‌های تهران درباره علت مرگ بهنام محجوبی آمده بود: «در زمان ورود محکوم به بیمارستان و انجام معاینات تخصصی پزشکان متوجه چند بسته حاوی مواد سیاه‌رنگ پودری در معده وی شدند که پس از خارج کردن بسته‌های مورد اشاره این موضوع توسط کادر بیمارستان صورتجلسه و برای بررسی دقیق و اعلام نتیجه نهایی به پزشکی قانونی سپرده شد. بر اساس اعلام هم‌بندی‌های بهنام محجوبی وی با اراده و تصمیم خود و بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف خودسرانه چندین داروی خود و دیگران در زندان به صورت همزمان کرده است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها