|

احتمال توقف پخش سریال زخم کاری

محتوای نامناسب مشکل همیشگی سریال‌های شبکه نمایش خانگی

سریال زخم کاری، یکی از سریال‌های جدید و موفق شبکه نمایش خانگی با شکایت ساترا با احتمال توقف پخش روبرو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سریال‌های شبکه نمایش خانگی در چند سال گذشته جزو محصولات فرهنگی پرطرفدار و محبوب در عرصه هنری شده‌اند که البته پخش و تولید آن‌ها هم با حواشی مختلفی همراه می‌شود. سریال زخم کاری، یکی از جدیدترین محصولات شبکه نمایش خانگی، با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان همراه شده است. البته ظاهرا این سریال در همین ابتدای کار با مشکل مواجه شده و احتمال توقف پخش آن وجود دارد. 

چرا ساترا از زخم کاری شکایت کرده است؟

بعد از پخش 4 قسمت از سریال زخم کاری، خبری در رسانه‌ها مبنی بر شکایت سازمان سینمایی ساترا از محتوای این سریال منتشر شد. ظاهرا ساترا به دلیل صحنه‌های مربوط به سیگار کشیدن نقش اصلی سریال، استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی از محتوای آن شکایت کرده و خواستار توقف پخشش شده است.

سریال زخم کاری از مدتی پیش با بازی جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی و سیاوش طهمورث و کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. زخم کاری براساس داستانی به نام بیست زخم کاری به قلم محمود حسینی‌زاد و با الهام از اثر مکبثِ شکسپیر ساخته شده است. نقش اصلی داستان فردی به نام مالکی با بازی جواد عزتی است که به دنبال به دست آوردن قدرت و ثروت بیشتر دست به جنایت می‌زند.

داستان بیست زخم کاری در دهه 70 با هدف نمایش فساد زیر پوست جامعه نوشته شد و با استقبال مخاطب ایرانی روبرو شد و البته با تبدیل شدن این کتاب به سریال به نظر می‌رسد باز هم با استقبال خوبی مواجه شده است؛ زخم کاری در قسمت چهارم موفق شد رکورد بیشترین میزان دقیقه تماشا را در میان سریال‌های نمایش خانگی بشکند. از طرف دیگر بازی جواد عزتی در نقش مالکی در زخم کاری با توجه مخاطبان و منتقدان روبرو شده و عده‌ای، آن را بهترین نقش‌آفرینی وی می‌دانند. البته حالا با شکایت ساترا ادامه پخش این سریال با ابهام مواجه شده و ممکن است زخم کاری همین جا تمام شود.

انتقادها از محتوای نامناسب سریال‌های شبکه نمایش خانگی

ساخت و توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی در کشور از سال 97 شروع شد و به تدریج تنور آن گرم شد اما از همان آغاز، محتوای این سریال‌ها با انتقاد گسترده‌ای روبرو شد. ممنوعه، هیولا، دل و هم‌گناه از جمله سریال‌های موفق شبکه نمایش خانگی هستند که از آن‌ها به دلیل نمایش مضامینی مانند عشق‌های مثلثی، روابط بی‌پروا، استفاده از مشروبات الکی و مواد مخدر و دیگر ناهنجاری‌های اخلاقی انتقاد شده است.

حتی سریال قورباغه که برخی آن را تجربه‌ای جدید در شبکه نمایش خانگی و سطحش را بالاتر از دیگر سریال‌های این شبکه می‌دانند، بارها به خاطر محتوایش مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته است. داستان فصل اول سریال قورباغه با بازی ستاره‌هایی مانند نوید محمدزاده، صابر ابر و هومن سیدی درباره فردی بود که به دلیل داشتن نوعی ماده مخدر، قدرت کنترل اطرافیانش را داشت. این سریال گرچه کمی از فضای سریال‌های قبلی مبتنی بر عشق‌های چندضلعی و آبکی فاصله گرفته اما به دلیل نمایش خشونت و کشتارهای وحشیانه مورد انتقاد قرار گرفت. یکی از منتقدان سینما به نام علیرضا پورصباغ درباره میزان خشونت در این سریال، گفت: «سریال قورباغه یکی از خشن‌ترین سریال‌های تاریخ تولیدات نمایشی است که مشخص نیست این میزان از خشونت و نشان دادن مکرر آن، چگونه مجوز نمایش گرفته است؟...هدف سریال قورباغه رونمایی از خشونت آشکار نیست، قصد سازندگان پمپاژ خشونت و نهادینه کردن آن در ناخودآگاه مخاطب است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها