|

جنجال بازی باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد

باران کوثری آقازاده سینمای ایران است!

به تازگی جهانگیری کوثری اعلام کرده که تولید فیلم رگ‌های آبی براساس زندگی فروغ فرخزاد را آغاز کرده است که دخترش در نقش اصلی آن بازی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فروغ فرخزاد، شاعر نامدار و محبوب معاصر است که تاکنون هیچ اثر سینمایی درباره وی ساخته نشده است. حالا قرار است فیلمی به نام «رگ‌های آبی» براساس زندگی وی و به کارگردانی جهانگیر کوثری ساخته شود. فیلم‌نامه این فیلم با همکاری جهانگیر کوثری و نعیمه اسلامی نوشته شده و تهیه‌کنندگی آن هم با کوثری است. تا این‌جای کار مشکلی نبود تا این که اعلام شد نقش فروغ فرخزاد را در این فیلم قرار است، باران کوثری یعنی فرزند جهانگیری کوثری بازی کند.

دلیل مخالفت با بازی باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد چیست؟

اعلام خبر نقش‌آفرینی باران کوثری در فیلم رگ‌های آبی به جای فروغ فرخزاد با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شد. باران کوثری از جمله بازیگران پرکار و باسابقه تئاتر و سینماست اما بسیاری اعتقاد دارند نقش فروغ فرخزاد به باران کوثری فقط به این دلیل داده شده است که وی فرزند نویسنده و کارگردان فیلم رگ‌های آبی است. یکی از مهم‌ترین دلایل اعتراض کاربران فضای مجازی به بازی باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد، عدم شباهت ظاهری این بازیگر با شاعر معاصر کشورمان است. به عقیده مخالفان، فروغ اندامی لاغر و صورتی کشیده و استخوانی داشته است در حالی که خانم کوثری هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد. البته‌ عده‌ای هم در واکنش به این اعتراضات گفتند در حال حاضر در فیلم‌های هالیوودی بازیگران سیاه‌پوست به جای افراد سفیدپوست در فیلم‌های زندگینامه‌ای بازی می‌کنند پس عدم شباهت ظاهری باران کوثری با فروغ فرخزاد دلیل خوبی برای حمله به وی نیست.

از طرف دیگر برخی علت مخالفت خود با نقش‌آفرینی باران کوثری به جای فروغ فرخزاد را فراتر از عدم شباهت ظاهری این دو فرد دانسته‌اند و گفته‌اند باران کوثری، آقازاده سینمای ایران است که بدون داشتن استعداد به نقش‌های خوب در سینما دست پیدا کرده است. نیما حسنی‌نسب، منقد سینما چند روز پیش در اینستاگرامش با لحنی تند درباره باران کوثری نوشت: «آقازاده در ادبیات این سال‌ها مفهومی عموماً سیاسی شده، اما در فرهنگ و ورزش و فجازی هم می‌شود مصداق‌هایش را رصد کرد.

باران کوثری با هر معیاری از شاخص‌های آقازادگی در بازیگری و فضای فرهنگی این‌سال‌هاست که زیر چتر "ژن خوب" ایستاده که ساخته‌ی آقازاده‌ای هم‌مسلک او و فرزند یکی از اصلاح‌طلبانی است که کوثری از بازو‌های اصلی پروپاگاندای آن‌ها بین "صله"بریتی‌های سیاست‌زده بود... کوثری با این توان و استعداد محدود و ظاهر و بیان غیر استاندارد برای سینما و پرفرمنس‌های ضعیف و شکست‌های پیاپی تجاری و اعتباری چه‌گونه تا سی‌وچند سالگی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی و چندین تئاتر و سریال بازی کرده و چند سال اخیر هم پچپچه‌ها و شایعاتی از راه‌اندازی پروژه‌ها و تشکیل حلقه‌ها و چیدن بازیگران و عوامل توسط او در فضای سینما و نمایش می‌چرخد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها