|

نبرد حماسی بین شیرها و آنتلوپ روان

از جذابیت های حیات وحش؛ دوئل حماسی ماده شیر و بزکوهی با یک پایان تلخِ باز!

نبرد حماسی بین شیرها و آنتلوپ در جنوب غربی آفریقا پایان عجیبی داشت و خیلی شبیه به فیلم های سینمایی بود!

لینک کوتاه کپی شد
25

شایانیوز- حیات وحش آفریقا روزانه میزبان تقابل میان جانوران مختلفی است حیواناتی که برخی شکارچی هستند و برخی دیگر شکار می شوند البته به ندرت در حیات وحش شاهد دریگری و نزاع بین حیوانات هستیم که هیچ برنده و بازنده ای نداشته باشد اما روایت امروز ما نبرد جانانه میان شیر ماده و بز کوهی است با یک سرنوشت متفاوت!

ساندرو آبفشان مدیر 33 ساله در حال گذراندن تعطیلات در منطقه اوکاوانگو در جنوب غربی آفریقا بود که موفق شد این نبرد دراماتیک و احساسی را ببیند و آن را به تصویر بکشد. این واقعاً یک نبرد حماسی بین شیرها و بز کوهی بود.

او جزئیات کامل این رویداد را اینگونه به اشتراک گذاشت: «هنگامی که در کمپ بودیم، کارکنان کمپ به ما اطلاع دادند که در فاصله نه چندان دور چند  شیر وجود دارند و پیشنهاد کردند که برویم و آن ها را به ما نشان دهند.»

2

به راه افتادیم و در نزدیکی کمپ دو شیر ماده را دیدیم که در یک روز گرم در زیر سایه دراز کشیده بودند. بعد از مدتی برای صرف صبحانه به کمپ برگشتیم و حدود 40 دقیقه بعد دوباره به سراغ شیرها برگشتیم تا ببینیم آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر.

در بدو حضور متوجه شدیم که هیچ شیری در سایه وجود ندارد. وقتی به طرف دیگر خود نگاه کردیم، شیرها را دیدیم که در فاصله کمتر از 15 متر از ما روی یک بز کوهی بودند و حسابی با بز سرشاخ شده بودند و حتی یکی از شیرها ران بز کوهی را هم با دندان هایش زخمی کرده بود و در حالی که فکر می کردیم که آنتلوپ روان (حیوانی شبیه بز کوهی) تمام شده ناگهان با یک جهش بلند توانست خودش را از چنگال شیرها نجات دهد! و در کمال تعجب شیر که از این نبرد حماسی خسته شده بود تلاشی برای به چنگ آوردن دوباره بز کوهی انجام نداد.

100

3

«در ابتدا از اینکه می‌توانستیم چنین منظره نادری را در روز روشن ببینیم هیجان‌زده بودیم. با این حال، همانطور که روز می گذشت، احساسات غم و اندوه و قهرمانی به سمت نعره مبارزه گسترش یافت. در اواخر بعد از ظهر، آنتلوپ و شیرها در سایه دراز کشیده بودند، تنها چند متر از یکدیگر فاصله داشتند. به نظر می رسید که بین آنها آتش بس برقرار شده است.»

6

4

69

ما صبح روز بعد به صحنه بازگشتیم، اما چیزی ندیدیم. من بر این عقیده هستم که بز کوهی در شب در جایی مرده است، اما هیچ کس به طور قطع نمی داند. فقط می توان حدس زد که در نهایت چه اتفاقی افتاد.»

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها