|

پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما کیست؟+بیوگرافی

پیمان جبلی صداوسیما

با حکم مقام معظم رهبری پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما شد.

لینک کوتاه کپی شد

با پایان یافتن دوره مسئولیت علی‌عسکری در سازمان صداوسیما، رهبر انقلاب در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب، و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»،«پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۷ مهر ۱۴۰۰

اما پیمان جبلی چه کسی است؟

جبلی با حکم علی عسکری از ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ تا همین امروز در سمت معاون برون‌مرزی او، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است. وی هم‌زمان مشاغل دیگری از جمله تدریس در دانشگاه صداوسیما را هم بر عهده داشته و البته طبق اطلاع‌رسانی برخی کانال‌های خبری او به دلیل مشغله سنگین‌تر ریاست صداوسیما از پذیرفتن پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه صداوسیما امتناع کرده است.

1632069080_I5cR2

پیمان جبلی سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمده است و از جمله مدیران صداوسیماست که مطابق با رشته تحصیلی خود سال‌ها در این سازمان در سطوح مختلف، تجربیات متعددی را پشت سر گذاشته است. جبلی در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی ارشد را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرد و اکنون به زبان عربی مسلط است. او همچنین سال ۱۳۸۳ در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام صادق (ع) فارغ‌التحصیل شد و امروز به‌عنوان عضو هیئت‌علمی و استادیار دانشگاه صداوسیما نیز مشغول به کار است.

او در این سال‌ها مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری و در معاونت سیاسی صداوسیما بر عهده داشته است. دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت از جمله این مسئولیت‌هاست.

مشی سیاسی گزینه احتمالی ریاست صداوسیما

حضور جبلی در برخی مسئولیت‌های سیاسی مثل معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی باعث شد تا حضور پررنگ‌تری در بخش‌های خبری و سیاسی سازمان داشته باشد که معاونت خبر سابق که امروز به معاونت سیاسی شهرت دارد از این قبیل مسئولیت‌هاست و در زمان ۲ ساله ریاست محمد سرافراز بر صداوسیما صورت گرفت.


جبلی پیش از حضور در صداوسیما کجا بود؟

جبلی طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس فعالیت کرد و حضور در بخش‌های مختلف میدان سیاست خارجی باعث شد در دوران ریاست علی عسکری به‌عنوان معاون برون‌مرزی صداوسیما منصوب شود. در این بازه پنج‌ساله شبکه‌های برون‌مرزی با چالش‌های مختلف کمبود بودجه و تهدید و مسدود شدن سایت‌ها و ماهواره‌ها مواجه شدند. با این حال در همین دوران شبکه‌های مختلفی هم توسط وی افتتاح و یا به حالت ۲۴ ساعته درآمد. از جمله اقدامات جبلی راه‌اندازی شبکه العالم سوریه بود که حالا بیش از ۲ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

در روزهای گذشته «پیمان جبلی» معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما دیدارهای مهمی با متولیان نهادهای فرهنگی مختلف داشته است. در دیداری که با مدیرعامل و مسئولان بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی داشت بر ضرورت تغییر و تحول در صداوسیما تأکید کرد و عنوان کرد: «تلاش برای توفیق صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین دستگاه فرهنگی کشور تنها وظیفه یک نفر یعنی رئیس این سازمان نیست، بلکه همه مجموعه‌های فرهنگی دیگر و به‌خصوص جریان‌های مردمی باید تلاش کنند تا این بار سنگین به سرانجام برسد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها