|

20 میلیاردی که پرسپولیس هزینه کرد ام جای نوراللهی پر نشد!

پرسپولیس به‌جای پرداخت رقم 15میلیارد تومان به نوراللهی نزدیک 20میلیارد تومان تعهد پرداخت به دو بازیکن داد

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک شدن زمان کامل شدن پرداخت بدهی باشگاه پرسپولیس به گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی این باشگاه در فصل98 و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه اخبار مختلفی درمورد احتمال بازگشت برخی از بازیکنان قدیمی این تیم به جمع سرخپوشان به گوش می‌رسد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرهیختگان؛ البته این اولین‌باری نیست که از این دست اخبار، رسانه‌ای می‌شود مثل خبر بازگشت صادق محرمی به پرسپولیس که علی‌رغم شرایط نه‌چندان جالبش در لیگ کرواسی چندبار منتشر شد اما هرگز به حقیقت نزدیک نشد. حال دوباره چنین اخباری منتشر شده و ما می‌خواهیم نگاهی به این اخبار بیاندازیم و عملکرد مالی باشگاه پرسپولیس درقبال از دست دادن این بازیکنان را هم مورد بررسی قرار دهیم.

 70 هزار دلار به‌جای8 میلیارد به اصرار خانواده!

علی علیپور، مهاجم ماریتیموی پرتغال در مصاحبه‌ای اعلام کرده احتمال بازگشتش به پرسپولیس وجود دارد؛ مهاجمی که وقتی در پرسپولیس فوتبالش گل کرد و توانست خود را به‌عنوان یک گلزن موفق در خط‌حمله این تیم نشان دهد این احساس را پیدا کرد که می‌تواند در لیگ‌های اروپایی موفق شود و در مسیری گام بردارد که مهدی طارمی دیگر مهاجم پرسپولیس پیش از او طی کرده بود. علیپور 2فصل قبل برای تمدید قراردادش به باشگاه پرسپولیس رفت اما درنهایت با این دلیل که مدیریت باشگاه پرسپولیس قصد تمدید قرارداد با او را نداشت راهی پرتغال شد. مسیری که برای او ظاهرا بن‌بست بود و حالا می‌خواهد همان مسیر را بازگردد. برخی رسانه‌ها از احتمال بازگشت او به پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی خبر می‌دهند.

باشگاه پرسپولیس برای حفظ علیپور آماده بود 8میلیارد به او بپردازد اما علیپور با این بهانه که باشگاه قصدی برای تمدید قرارداد این بازیکن ندارد به اصرار همسرش راهی تیم ماریتیموی پرتغال شد تا بابت این انتقال 70هزار دلار دریافت کند. رقمی در حدود 2میلیارد تومان در آن ایام! او قید 8میلیارد را زد و پرسپولیس مجبور شد برای حل مشکلش در خط‌حمله اقدام به جذب عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو، آرمان رمضانی و حامد پاکدل کند و درنهایت رمضانی بی‌اثر راهی استقلال شد، مغانلو را سپاهان با پرداخت 500هزار دلار و دادن یک بازیکن به تیم سانتاکلارا به خدمت گرفت و عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل هنوز روی فرم ایده‌آل خود قرار ندارند. علیپور 8میلیارد را نگرفت و به 2میلیارد تیم پرتغالی بسنده کرد و پرسپولیس برای جذب این 4بازیکن رقمی بالای 10میلیارد تومان هزینه کرد و امروز بازهم به‌دنبال جذب یک مهاجم است. شاید بازگشت علیپور به پرسپولیس حلال مشکل تیم یحیی در خط‌حمله باشد.

 وعده مدافع 32ساله به هواداران پرسپولیس!

شجاع خلیل‌زاده یک بازیکن احساسی است که با همین احساسات زیاد هواداران پرسپولیس را بدجور غافلگیر کرده است. بازیکنی که دائم در باشگاه پرسپولیس حضور داشت و به خبرنگاران می‌گفت قراردادش را با این تیم 6سال دیگر تمدید می‌کند به‌یک‌باره با دریافت پیشنهاد تیم الریان قطر نظرش تغییر کرد و به‌دنبال افزایش دستمزد یک‌میلیارد و 800میلیون تومانی‌اش به 5میلیارد تومان بود. درنهایت هم به بهانه مشکلاتش با مدیریت باشگاه پرسپولیس قراردادش را با پرسپولیس یک‌طرفه فسخ کرد و راهی تیم الریان شد و با این باشگاه قراردادی 800هزار دلاری امضا کرد و علی‌رغم اینکه باید 400هزار دلار به باشگاه پرسپولیس بابت انتقالش می‌داد اما به‌خاطر فسخ قرارداد این پول را هم نداد و درنهایت با رقمی معادل 20میلیارد تومان از این باشگاه جدا شد تا پرسپولیس بعد از جدایی شجاع و البته بعدها کنعانی‌زادگان، خط‌دفاعش را با رقمی حدود 10میلیارد تومان با سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی ببندد.

حال شجاع که در آستانه ورود به 33سالگی است در مصاحبه‌ای اعلام کرده آماده است به پرسپولیس برگردد. اگر این انتقال صورت بگیرد هیچ‌کس متوجه نمی‌شود چرا پرسپولیس از این بازیکن شکایت کرد و البته نتیجه شکایتش چه بود!

 شجاع در لیست فروش بلان؟!

از قطر خبر می‌رسد ظاهرا لوران بلان، سرمربی فرانسوی الریان علاقه چندانی به حفظ شجاع خلیل‌زاده ندارد و ظاهرا او اعلام کرده نام شجاع در لیست بازیکنان مازاد تیم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل خواهد بود. این احتمال وجود دارد که در نیم‌فصل یک تیم قطری دیگر برای جذب شجاع اعلام آمادگی کند و این نکته‌ای است که خلیل‌زاده اصلا به آن توجه نکرده و با این صحبت‌هایش و البته گرفتن تصمیم دیگر چه تبعاتی برای او نزد هواداران پرسپولیس خواهد داشت. بازیکنی که باشگاه پرسپولیس می‌توانست با 5میلیارد تومان حفظ کرده و با جدایی کنعانی‌زادگان وضعیت خوب خط‌دفاعی‌اش را حفظ کند حالا قصد بازگشت دارد و پرسپولیس بابت این بازگشت باید حساب کند تا امروز چقدر از لحاظ مالی متضرر شده است! عدم دریافت حق انتقال و خرید چند مدافع که هرچند رقم‌شان در این بازار کم است اما روی هم هزینه سنگینی را روی دست پرسپولیس گذاشته‌اند.

 هزینه سنگین بعد از جدایی شماره 8    

درمورد احمد نوراللهی خبری مبنی‌بر بازگشت او به پرسپولیس منتشر نشده اما از قول باشگاه پرسپولیس عنوان شده بود که می‌خواهند با بازگرداندن او هواداران پرسپولیس را اصطلاحا سورپرایز کند. اما احمد نوراللهی در تیم جدیدش شرایط خوبی دارد و در تیم‌ملی هم خوب عمل می‌کند و جدایی او آنقدر سخت شده که باشگاه موضوع بازگرداندن این بازیکن را تکذیب کند.

نوراللهی قبل از جدایی از پرسپولیس چندباری با باشگاه پرسپولیس مذاکراتی انجام داد. مدیربرنامه‌های او در جلسه‌ای که با باشگاه پرسپولیس داشت پیشنهادی 15میلیارد تومانی را به باشگاه ارائه کرد. ابراهیم شکوری که مذاکره‌کننده اصلی بود پیشنهاد را به سمیعی ارائه کرد و او هم چون رقم درخواستی نوراالهی 3برابر رقم قبلی‌اش بود موضوع را در هیات‌مدیره مطرح کرد و درنهایت هیات‌مدیره رقم او را پذیرفت تا ماندن این بازیکن در پرسپولیس حتمی شود. بد نیست بدانید که یک جلسه مخفی شبانه هم در باشگاه بین او و سمیعی برگزار شد و طرفین به توافق رسیدند؛ اما اتفاقات دیگری افتاد که همه‌اش به ضرر پرسپولیس تمام شد!

در آن جلسه شبانه سمیعی از نوراللهی می‌خواهد یک قرارداد ضمنی میان طرفین امضا شود تا تضمینی باشد بر توافق صورت‌گرفته اما نوراالهی به او می‌گوید برای برگزاری جشنی باید به گرگان برود و در بدو شروع تمرینات پرسپولیس به تهران می‌آید و قراردادش را رسما امضا می‌کند. او بعد از ترک باشگاه راهی گرگان و سپس امارات می‌شود تا رسما همه زحمات سمیعی برای تمدید قرارداد این بازیکن به باد برود. او که فصل قبل با پیشنهاد یک‌میلیون و 800هزار دلاری روبه‌رو شده و آن را رد کرده بود این‌بار وقتی دید پیشنهاد 1/1میلیون دلاری دارد دیگر صبر نکرد و قراردادش را بست.

پرسپولیس کاملا غافلگیر شد و نوراللهی هم سعی داشت بهانه‌ای برای این جدایی ناگهانی ارائه کند اما ضرر پرسپولیس از اینجا به بعد شروع شد! پرسپولیس مجبور شد برای جذب جانشین او به‌سراغ رضا اسدی بازیکن سنت‌پولتن اتریش برود. این بازیکن برای عقد قرارداد از پرسپولیس 6میلیارد و از یکی از هواداران باشگاه 3میلیارد دریافت کرد تا رقم قراردادش برای یک فصل با آپشن‌ها به بیش از 10میلیارد تومان برسد. قرارداد کمال کامیابی‌نیا هم با وجود داشتن مصدومیت و 32سال به مدت 3سال تمدید شد که گفته می‌شود رقم قرارداد او برای هر فصل 3میلیارد تومان است. یعنی پرسپولیس به‌جای پرداخت رقم 15میلیارد تومان به نوراللهی نزدیک 20میلیارد تومان تعهد پرداخت به دو بازیکن داد که یکی از آنها تا الان اصلا بازی نکرده و دیگری هنوز عملکردی نزدیک به عملکرد نوراللهی نداشته است. حالا سوال این است که آیا پرسپولیس نمی‌توانست با این ۲۰میلیارد تومان نوراللهی را نگه دارد؟

در اینجا هم بازیکن بدون هیچ دردسری راهی تیم‌های خارجی شد و پرسپولیس هیچ بهره‌ای از این انتقال نبرد و برای جبران این جدایی رقمی را تعهد پرداخت داد که حقیقتا برای این باشگاه سنگین است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها