|

تداوم سرخی در بازار سهام؛ بازار چهارشنبه مثبت می شود؟

در ادامه روند کاهشی بازار سهام، شاخص کل بورس با ۲۵ هزار واحد افت کانال ۱٫۳ میلیون را از دست داد و در محدوده یک میلیون۲۹۵ هزار واحد قرار گرفت

لینک کوتاه کپی شد

در ادامه روند رو به افت بازار سهام، شاخص کل بورس امروز با ۲۵ هزار واحد افت کانال ۱٫۳ میلیون را از دست داد و در محدوده یک میلیون ۲۹۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز حدود سه هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد ناچیزی داشت.

به گزارش «شایانیوز» فولاد، کگل، فملی و شستا در حالی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را داشتند که تقریبا تمام لیدرهای بازار امروز قرمزپوش بودند. افت بیش از ۱٫۸ درصدی شاخص هم‌وزن نیز نشان از ریزش سهام‌های کوچک بازار داشت.

فولاد، خودرو، شستا و برکت پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند و شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو برترین گروه‌های صنعتی. همچنین بیشترین ارزش معامله برای نمادهای کمند، فولاد و پالایش و بیشترین حجم معامله نیز برای خودرو، خساپا و خپارس ثبت شد.

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۷ واحد ریزش در کانال ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد قرار گرفت.نمادهای زاگرس، آریا و هرمز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام به تجارت نیوز گفت: سهامدار عمده اکثر شرکت‌ها دولت است. اگر دولت بخواهد بازار رشد کند این اتفاق می‌افتد. اما فعلا نشانه‌ای برای رشد بازار دیده نمی‌شود و دستکاری‌هایی که رئیس قوه قضائیه نیز به آن اشاره کرد همچنان باقی است.

وی ادامه داد: امیدوارم عزم جدی برای بازگشت بازار به روند طبیعی وجود داشته باشد. هر چند نشانه‌هایی از این موضوع دیده نمی‌شود. در حال حاضر شاخص کل حمایت خوبی روی کانال ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار واحد دارد و فردا به آن حمایت می‌رسد. بعد احتمالا طبق معمول یک سری وعده و وعید داده می‌شود و چهارشنبه بازار را مثبت می‌کنند. با این روند دوباره در سیکل قبلی قرار می‌گیریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها