|

تهران وارد پیک ششم کرونا شد!؛ پایتخت قرنطینه می شود؟

کرونا

تفاوت پیک ششم کرونا با پیک‌های قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه شدت بیماری کمتر از سویه‌های دیگر است.

لینک کوتاه کپی شد

تفاوت پیک ششم کرونا با پیک‌های قبلی چیست؟ نادرتوکلی ادامه داد: تفاوت پیک ششم کرونا با پیک‌های قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه شدت بیماری کمتر از سویه‌های دیگر است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، او افزود: تقریبا میزان مراجعین سرپایی در حال حاضر (پیک ششم کرونا) در حوزه درمان در روز به مرز ۶۰۰۰ نفر رسیده است؛ ولی تعداد بستری‌های جدید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد در روز است که یعنی از هر ۲۰ نفر یک نفر بستری می‌شود.

توکلی ادامه داد: تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود ۱۳۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلا در پیک ششم کرونا مشخص نشده است، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.

امیکرون در کودکان بیشتر است

او با تاکید بر این که بروز  امیکرون در کودکان بیشتر است،‌ افزود: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم هر ساله در این فصل بیماری‌های ویروسی هم روند افزایشی داشته‌اند؛ بنابراین بخشی از موارد ابتلا هم مربوط به موارد آنفلوآنزا است. در این راستا توصیه اکید ما استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی است.

توکلی با اشاره به سرایت پذیری بالای امیکرون، بیان کرد: به همین علت برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.

وی افزود: در این راستا یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات ستاد کرونای استان تهران برگزاری جشنواره فجر بوده است که ان شاءالله تصمیمات خوبی اتخاذ شود. توجه کنید که واکسن هم عامل جلوگیری از ابتلا نیست ولی کمک می‌کند در صورت ابتلا، شدت بیماری کم باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به شدت قبل محدودیت‌های کرونایی را اعمال کرد، ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که طول دوره قرنطینه با سویه امیکرون کمتر و بین ۵ تا ۷ روز است و معمولا بیماری هم خفیف است؛ بنابراین بازگشت به لاک داون و قرنطینه برای پیک ششم کرونا توصیه نمی‌شود.

او تاکید کرد: در زمینه تجهیزات و آمادگی‌های بیمارستانی برای مقابله با پیک ششم کرونا در استان تهران با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها