|

بررسی گزینه‌های احتمالی کرسی وزارت کار

به نظر می‌رسد حضور یک فرد با تجربه و واقع‌گرا بر مسند وزارت کار به شدت ضروری باشد.

لینک کوتاه کپی شد

حدود ۲ ماه از استعفای حجت الله عبدالملکی؛ وزیر سابق کار می‌گذرد. وزیری که به عقیده بسیاری از کارشناسان به خاطر عدم استفاده از مدیران بدنه این وزارتخانه، راهی جز استعفا پیش پای خود ندید. این درحالی است که در زیرمجموعه وزارت کار، سازمان‌ها و هلدینگ‌های عریض و طویلی همچون شستا، بانک توسعه تعاون، سازمان تأمین اجتماعی و... وجود دارد که هرکدام به تنهایی به خاطر ساختار درهم تنیده و بزرگشان، همانند یک وزارت خانه هستند و به نظر می‌رسد حضور یک فرد با تجربه و واقع‌گرا بر مسند آن به شدت ضروری باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل خبرگزاری دانشجو، اما در این بین و بعد از استعفای عبدالملکی، گمانه زنی‌هایی برای قرار گیری افراد مختلف بر مسند این وزارتخانه حیاتی وجود دارد که از جمله می‌توانیم به حمیدرضا حاجی بابایی، مهرداد بذر پاش و محمدهادی زاهدی وفا اشاره کنیم.

حاجی بابایی؛ محبوب قشر فرهنگی

اما در ابتدا بیاید باهم به بررسی سوابق حاجی بابایی بپردازیم. نام حاجی بابایی با وزارتخانه آموزش و پرورش در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد گره خورده و در بین قشر فرهنگی جامعه هم محبوبیت خاص خودش را دارد. یکی از دلایل این محبوبیت به این دلیل است که تا قبل از حاجی بابایی قرار بود بسیاری از نیرو‌های حق التدریس آموزش و پرورش اخراج بشوند، اما وقتی وی روی کار آمد، اقدام به استخدام همه نیرو‌های حق التدریس کرد و بسیاری دوره وزارت حاجی بابایی را دوره طلایی آموزش و پرورش کشور می‌دانند. اما وزیراسبق آموزش و پرورش دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه آزاد کرج است و سوابق دیگری همچون نمانیدگی مردم همدان در دوره پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس را در کارنامه خود دارد. حاجی بابایی در هیئت رئیسه مجلس دهم هم حضور داشته و گفتنی است که در حال حاضر همچنان نماینده مردم همدان بوده و همزمان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

1748418_880

تحول در دیوان محاسبات توسط بذرپاش

از حاجی بابایی که بگذریم، به گزینه بعدی یعنی مهرداد بذرپاش ۴۱ ساله می‌رسیم که بسیاری نام او را با گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو می‌شناسند، زمانی که او در سال ۱۳۸۶ در سن ۳۰ سالگی به مدت ۳ سال بر کرسی دومین شرکت خودروسازی خاورمیانه یعنی سایپا تکیه زد. اما بذرپاش از کجا مطرح شد؟ ابتدای کار خود را از فرماندهی بسیج دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و به تاسیس نشریه بهاران پرداخت که بهترین نشریه دانشجویی کشور در آن دوران شناخته شد. وی که مدرک ارشد خودش رو در رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه علامه گرفته، تجربه حضور در ریاست سازمان ملی جوانان و مدیرعاملی شرکت توسکا را در کارنامه خودش دارد و علاوه بر آن، نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و درحال حاضر هم رئیس دیوان محاسبات کشور است و به عقیده بسیاری از صاحب نظران، بعد از وروز وی به این سازمان، شاهد تحول در آن بودیم.

1748419_433

زاهدی وفا؛ دانش آموخته دانشگاه اتاوا

آخرین گزینه، محمدهادی زاهدی وفا، فارغ التحصیل ارشد معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق است. وی متولد سال ۱۳۴۲ بوده و دکترای اقتصاد خودش را از دانشگاه اتاوا کانادا گرفت و در حال حاضر هم با استعفای عبدالملکی، با حکم رئیس جمهور، موقتاً به سرپرستی وزارت کار رسید. زاهدی وفا تجربه حضور در معاونت وزرات اقتصاد دولت احمدی نژاد را داشته و علاوه برآن عضو شورای عالی دفاع و شورای عالی تأمین اجتماعی بود. جالب است بدانید که وی در زمان تصدی سعید جلیلی، در تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز فعالیت می‌کرد. وی در گذشته هم عضو هیئت مدیره شستا، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت بوده و به نوعی از بدنه وزارتخانه کار هم محسوب می‌شود.

1748420_232

هرچند که این افراد فعلاً در حد گمانه زنی در محافل مختلف به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت کار از سوی دولت مطرح می‌شوند، اما باید منتظر باشیم و ببینیم تا رئیس جمهور بالاخره چه کسی را به مجلس معرفی خواهد کرد و چه فردی بر کرسی این وزارتخانه عریض و طویل تکیه خواهد زد؟!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها