|

سید عباس موسوی کارمند بازنشسته صداوسیما چرا خودکشی کرد؟

کارمند و تکنیسین بخش فنی صداوسیما بنام سید عباس موسوی پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی خود را در این سازمان به دارآویخت.

لینک کوتاه کپی شد

فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها و تورم، افزایش قیمت کالاهای مصرفی روزانه، عدم همخوانی حقوق های دریافتی و مخارج زندگی، تقریبا بر بیشتر اقشار جامعه تاثیر گذاشته است.

به گزارش «شایانیوز» به دنقل از روزیاتو؛ در این شرایط اگر حادثه یا بیماری دامنگیر خانواده ای شود، علاوه بر فشارهای روانی، فشارهای چند برابری اقتصادی به بار می آید. بازنشستگان یکی از آسیب پذیرترین اقشار در این وضعیت هستند. در سال های اخیر شاهد اعتراض بسیاری از بازنشستگان در اصناف مختلف و اداره های دولتی بوده ایم؛ بازنشستگان صداوسیما نیز از این امر مستثنا نیستند. چندی پیش در اعتراضی آنها به دنبال مطالبات عقب افتاده خود بودند. اما خبر خودکشی برخی از کارمندان این سازمان در محل کار خود بغرنج بودن شرایط را به تصویر می کشد.

02-54

ظاهرا یک کارمند و تکنیسین بخش فنی صداوسیما بنام سید عباس موسوی با تجربه طولانی در حرفه خود، پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی خود را در این سازمان به دارآویخت و به زندگی اش پایان داد.

برخی منابع او را تکنیسین بخش فنی صداوسیما و منابعی دیگر او را یکی از جمعداران اموال در معاونت فنی سازمان صداوسیما معرفی می کنند.

او روز شنبه ۲۲ مرداد در یکی از ساختمان‌های فنی صداوسیما در جام‌جم خودکشی کرد. اما چیزی که مشخص است ظاهرا دلیل خودکشی او مشکلات اقتصادی بوده است. گفته می شود سید عباس موسوی، یک دختر بیمار داشته است که قلب اش را جایگزین کردند و پس از فروش خانه اش نتوانست خانه دیگری خریداری کند. موسوی که سال قبل بازنشسته شده بود، به دلیل ناتوانی در تحویل لیست اموال و مخالفت سازمان صداوسیما با تمدید مهلت مجدد، باعث شد حقوق ماهانه اش از چند ماه پیش قطع شود.

هنوز مقام رسمی ای درخصوص این حادثه و علل آن اظهار نظری نکرده است.

این دومین خودکشی در میان کارکنان صداوسیما است. مجید منصوری، از کارکنان بخش فناوری اطلاعات مجموعه سعادت‌آباد صداوسیما به دلیل آنچه که معضلات معیشتی عنوان شده، اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود، او در تاریخ ۱۳ تیر ماه در محل کار خود اقدام به خودکشی کرده و به کما رفته و پس از گذشت یک هفته در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان لقمان، جان خود را از دست داده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها