|

شاخص کل در آستانه از دست دادن حمایت

داستان شهریور بورس؛ قرمز، قرمز و باز هم قرمز

شاخص هم وزن در آغاز معاملات کار خود را مثبت آغاز کرد ولی سپس با برتری عرضه بر تقاضا روبرو شد و با 2 هزار و ۳۰۰ واحد کاهش به کارش پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

گزاره‌ای که برای بازار در کل شهریور صادق بود امروز هم تکرار شد؛ بورس همچنان قرمز است و ارزش معاملات خرد همچنان پایین. شرایط مبهم حاکم بر فضای سیاسی و اقتصادی، معامله گران را بیشتر از قبل محتاط کرده و اکثریت معامله گران به نظاره بازار نشسته اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، دیگر روند این ماه بازار تبدیل به یک کلیشه خسته کننده شده است، حتی اگر بازار گاه و بیگاه خرق عادت کند و در چند دقیقه آغازین شاخص هم وزن مثبت باشد فعالان بازار صعود صبحگاهی بازار را پایدار نمی دانند و تقریبا همه می‌دانند این نوسانات مثبت در پس خود افزایش عرضه و فشار فروش را دربردارد.

امروز هم این چنین بود؛ شاخص هم وزن در ابتدای معاملات کار خود را مثبت آغاز کرد ولی سپس با برتری عرضه بر تقاضا در کلیت بازار روبرو شد و تا نهایتا با دو هزار و ۳۰۰ واحد کاهش به کار خود پایان داد. شاخص کل هم که دیگر سبز بودن را فراموش کرده و بنظر می‌رسد بی توجه به حمایت‌های مختلف به سمت سطح هایی پایین تر در حرکت است، ۶هزار و ۷۶۰ واحد کاهش را ثبت کرد تا بنظر برسد که شاخص کل در آستانه از دست دادن حمایت مهم میانگین متحرک ۷۵ هفته‌ای در تایم فریم هفتگی خود است، مگر اینکه با تغییر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی بورس شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار و چرخش در حرکت شاخص باشیم.

 «حکشتی»،«شپنا»،«فارس» و «شبندر» از جمله تاثیرگذارترین نمادها برروی شاخص بودند.

ارزش معاملات خرد همچنان حاکی از احتیاط معامله‌گران است و با ثبت دو هزار و۳۰۰ میلیارد تومان همچنان در سطوح پایینی قرار دارد.

همچنین حقیقی ها امروز و در مجموع ۱۶۵میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«ودانا» با ۷۱میلیارد تومان از لحاظ ورود پول حقیقی رکوردار بود و «مادیراح» با ۱۲ و «خاور» با ۶.۵ میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در سمت مقابل بپاس با۱۱،خصدرا با ۱۰ و شستا با ۹ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

 گروه سرمایه گذاری با ۵۸ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه مصحولات شیمیایی با ۵۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها