|

شلیک توپخانه BBC فارسی به عادل فردوسی‌پور

بی‌بی‌سی با روایت آنچه در روز یکشنبه در دانشگاه گذشت و موضع‌گیری در قبال سکوت و سپس واکنش عادل فردوسی‌پور او را بابت آرام بودنش شماتت می‌کند

لینک کوتاه کپی شد

تشنجاتی که در روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف به وجود آمد، نگاه‌های بسیاری را متوجه عادل فردوسی‌پور کرد. دانش‌آموخته شریف که در حال حاضر استاد زبان این دانشگاه هم محسوب می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از برترینها؛ بسیاری انتظار داشتند که عادل که پیش از این هم چهره‌ای منتقد داشته، حمایت صریحی از دانشجویان بکند و مثلا در اوج درگیری‌ها پیام پرسروصدایی بدهد. او البته مثل همیشه محافظه‌کار بود و این کار را نکرد، اگرچه در روز بعد در متنی صریح هجوم به دانشگاه و خشونت با دانشجویان را با لحنی گزنده محکوم کرد. به نظر می‌رسد این فضا و نام فردوسی‌پور رسانه‌های خارج از کشور را هم تحریک کرده تا پا به میدان بگذارند و با حمله به مجری سابق سیما و محبوبیت او توجهی جلب کنند.

سایت بی‌بی‌سی فارسی با روایت آنچه در روز یکشنبه در دانشگاه گذشت و موضع‌گیری در قبال سکوت و سپس واکنش عادل فردوسی‌پور او را بابت «آرام» بودنش شماتت می‌کند. بی‌بی‌سی که همیشه سعی کرده خود را معتدل و بی‌طرف نشان دهد، این بار در شرایطی که می‌دانسته فردوسی‌پور نمی‌تواند علیه یا به نفع این رسانه موضعی بگیرد، توپخانه‌اش را به سمت مجری/گزارشگری گرفته که همیشه مورد عتاب کیهان و نیروهای موسوم به ارزشی بوده است.

عادل فردوسی‌پور که حالا چند سالی است به خاطر نبودن در «مدار» مورد نظر سازمان صداوسیما و مدیرانش از شبکه سه کنار گذاشته شده و برنامه نود او تعطیل شده. پیش از آن هم او بارها به خاطر اظهارات بی‌پروایش علیه مدیران کشور و همراهی با معترضان مورد هجمه قرار گرفته و برنامه‌اش و خودش با هزینه‌های بسیار و محدودیت‌های مواجه شده بود. بی‌بی‌سی بدون اشاره به این فضا و سابقه، می‌نویسد می‌نویسد: «با تعطیلی برنامه ۹۰ و کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌ از پرببیننده‌ترین برنامه ورزشی صدا و سیمای حکومتی ایران، بسیاری او را در قامت یک منتقد «آشتی‌ناپذیر» دیدند که از سوی مدیریت تازه شبکه تحمل نشده و جای خود را به یک چهره «حرف‌شنو» داده است.

در تمام این مدت او حاضر به انتقاد جدی از تلویزیون دولتی ایران نشد و حتی در مراسم‌های مختلف هم اگر مردم علیه مسئولان صدا و سیمای حکومتی شعار می‌دادند، سعی در آرام کردن آن‌ها داشت.

فردوسی‌پور حتی در روزهایی که ...(منظور روزهای اخیر) ، برنامه فوتبال ۱۲۰ را از صداوسیمای حکومتی ایران روی آنتن برد و همچنین برنامه «فوتبال ۳۶۰» را از اپلیکیشنی که از پلتفرم «بازار» قابل دانلود و نصب روی تلفن‌های همراه است، منتشر کرد.

مجموع این رفتارها موجب قوت گرفتن این فرضیه می‌شد که عادل فردوسی‌پور که مقابل دوربین‌های سازمان صداوسیما شخصیتی نسبتا «جسور» در نقد بازیکنان، مربیان و برخی مدیران فوتبال داشت، بیرون از استودیوی این سازمان، فردی آرام و مطیع است که دوست ندارد به هیچ عنوان ارتباطش به طور کامل با تلویزیون حکومتی ایران قطع شود و شانس برنامه‌سازی را از دست بدهد.»

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها