|

روند نزولی ادامه می یابد؟

پیش‌بینی بورس فردا 19 مهر؛ علت نزول بازار چیست؟

معاملات بورس امروز هم همانند روزهای گذشته منفی بود و شاخص در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بورس امروز نیز همانند روزهای اخیر روند نزولی داشت. شاخص کل بورس امروز با افت هزار و ۱۵۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همانند شاخص کل رفتار کرد و با افت ۳۱۹ واحدی به محدوده ۳۷۵ هزار واحدی رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به ۳۲۵ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات بازار برابر با ۱،۸۸۴ میلیارد تومان شد. امروز نیمی از نمادهای بازار مثبت و نیمی دیگر منفی بود.

چرا رئیس سازمان به وضعیت بورس رسیدگی نمی‌کند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران در ادامه ریزش دو ساله خود امروز هم نزولی شد. عوامل بیرونی و عوامل درونی جز عوامل ریزش بازار سرمایه هستند. برای نمونه قیمت‌‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم افزایش یافت. سیاست مشخصی درباره نرخ بهره وجود ندارد، مصوبه می‌دهند که باید نرخ بهره بین بانکی در حدود ۲۰ درصد باشد اما بانک مرکزی به آن عمل نمی‌کند. به نوعی رفتارهای ضد و نقیض در بازار سرمایه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بحث بازارگردانی و استفاده نادرست از الگوریتم‌ها نیز جز عوامل داخلی هستند که تاثیر منفی روی معاملات دارند. ما یک دستورالعمل نادرست و اشتباه درخصوص بازارگردانی داریم که نیاز به بررسی مجدد دارد. اینها عواملی هستند که باعث می‌شود روند نزولی بازار با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با بهبود عوامل تاثیرگذار روی بورس، روند صعودی بازار آغاز می‌شود. اما اگر تغییری در شرایط ایجاد نشود روند معاملات و بازار همچنان نزولی باقی خواهد ماند.

حق‌شناس با اشاره به ریاست سازمان بورس گفت: در حال حاضر یکی از منفعل‌ترین دوره‌های ریاستی را در سازمان بورس داریم. رئیس سازمان بورس باید در بحث‌های سیاست کلان و بحث‌های داخلی از منافع سهامدار حفاظت کند؛ ولی آقای عشقی توان ندارد یا اینکه نمی‌خواهند وارد این مسائل شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها