|

رکودی که هر روز عمیق تر می‌ شود

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۴ مهر؛ شاخص کل خسته تر از خسته

باید بپذیریم که در شرایط کنونی، روند بازار همانند ماه های گذشته خواهد بود، کم رمق، نزولی و همراه با نوسان های کوتاه مدت در تک سهم ها.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل اولین روز از آخرین هفته مهر ماه را هم نزولی آغاز کرد و با افت حدود ۲هزار واحدی همراه شد. شاید این روزها اصلاح فرسایشی و معاملات کم رمق بازار بیش از گذشته به چشم بیاید. معامله گران خسته ای که پس از یک تابستان تلخ منتظر پاییز سبز بودند اما شرایط نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد. در شرایط کنونی به نظر می رسد که اگر معامله گر حرفه ای نیستید و نمی توانید به صورت بلندمدت سهامداری کنید،‌بهتر است فعلاً دست به معامله نزنید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین؛ معاملات روز شنبه ۲۳ مهر ماه هم همانند روزهای گذشته بود، کم رمق و بدون تقاضا.  در گزارش های قبلی هم اشاره شده بود تا زمانیکه شاهد ورود پول به بازار سهام نباشیم،‌ بورس به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. امروز هم ارزش معاملات خرد حتی نتوانست به سطح ۲ هزار میلیارد تومان هم برسد تا مهر تاییدی باشد بر ادامه روند نزولی بازار سهام. هر چند هفته گذشته پس از مدت‌ها شاهد بازدهی مثبت شاخص کل بودیم اما تا زمانیکه پولی وارد این بازار خسته نشود،‌ نباید انتظار داشت که روند نزولی پایان یابد.

در معاملات روز شنبه نیز شاخص کل افت حدود ۱٬۹۰۰ واحدی را تجربه کرد که «فملی» و «فولاد» بیش‌ترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. نگاهی به روند ساعتی تغییرات شاخص کل هم نشان می‌دهد، هر چند در ابتدای بازار شاخص کل عملاً بدون تغییر بود اما در ادامه فروشنده های بالقوه بازار با عدم ورود پول به بازار، به جمع فروشنده ها پیوستند.

شاخص هم وزن نیز تقریبا شرایط مشابهی را تجربه کرد و هرچند در انتهای بازار افت حدود ۷۰۰ واحدی را به ثبت رساند اما تا میانه های بازار شاهد رشد شاخص هم وزن بودیم. اما در ادامه این افزایش نسبی عرضه بود که شاخص کل را به سمت پایین هدایت کرد.

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۴ مهر

باید بپذیریم که در شرایط کنونی، روند بازار همانند ماه های گذشته خواهد بود، کم رمق، نزولی و همراه با نوسان های کوتاه مدت در تک سهم ها. بنابراین اگر معامله گر حرفه ای نیستید و نمی توانید به صورت بلندمدت سهامداری کنید، اکیدا توصیه می شود فعلا دست به معامله نزنید. شاید این جمله را بسیار شنیده باشید « با روند دوست باشید». بنابراین با شرایط کنونی به نظر می رسد که فعلاً بازار به روند رکودی و البته اصلاح فرسایشی خود ادامه خواهد داد. شاید این روزها حس و حال شب های امتحان را داشته باشیم و با خود بگوییم که چه زمانی این روزها تمام می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها