|

لیدرها می توانند شاخص کل را تکان دهند‍؟

پیش بینی بورس یکشبه اول آبان؛ بازار زیر سایه سنگین نااطمینانی

بازار سهام آنقدر بی رمق شده است که شاید بازگشت بازار به روزهای صعودی کم‌ترین احتمال را در ذهن معامله گران داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

بورس معاملات روز شنبه را در حالی آغاز کرد که شاخص کل و شاخص هم وزن در ابتدای معاملات توانستند با افزایش نسبتاً خوبی در مقایسه با روزهای گذشته همراه شوند. هرچقدر نیمه اول معاملات امیدوارکننده بود،‌ نیمه دوم نشان داد که بورس همان بورس همیشگی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین؛ بورس روز شنبه هم موضوع ویژه ای نداشت و همچنان شرایط بدون تغییر باقی مانده است. کلیت بازار زیر سایه سنگین نااطمینانی شاهد افزایش عرضه است و تک نمادها و تک گروه‌هایی که به واسطه اخبار و یا گزارش‌های عملکردی روند مثبتی دارند هم تحت تاثیر کلیت بازار قرار گرفته‌اند. گروه‌های پالایشی امروز نمونه این مسئله بود؛ شاید اگر در یک روز نرمال بازار سهام بودیم،‌ رسیدن به صف خرید در این نمادها دور از انتظار نبود ولی امروز ترس معاملاتی در این نمادها کاملاً مشهود بود.

شاخص کل تا میانه‌های بازار تحت تاثیر معاملات پالایشی‌ها و به طور مشخص نمادهای شپنا و شتران، افزایش حدود ۲هزار واحدی را نیز ثبت کرد. با این وجود از میانه‌های بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم؛ به گونه‌ای که شاخص کل در نهایت با افت بیش از یک هزار و ۲۰۰واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم وزن هم هرچند معاملات امروز را با صعود ۴۰۰ واحدی به پایان برد اما همانند شاخص کل از میانه‌های بازار شاهد عقب نشینی آن بودیم. شاخص هم وزن تا میانه‌های بازار افزایش حدود ۹۰۰ واحدی را تجربه کرده بود.

p

hk

همانگونه روند معاملات شاخص کل و شاخص هم وزن نشان می‌دهد بازار سهام پر پریدن ندارد؛ بارهای شده بود که پالایشی ها لیدر بازار شدن و کل بازار را بالا کشیدن ولی در شرایط کنونی دیگر لیدرها هم نمی توانند این بورس بی رمق را تکان دهد.

ارزش معاملات خرد روز شنبه نسبت به روزهای گذشته بهبود یافت؛‌اما این بهبود به معنای این است که ارزش معاملات خرد به حدود ۲هزار میلیارد تومان رسیده است! همین چند ماه پیش بود که ارزش معاملات خرد روزانه ۲هزار میلیارد تومانی به معنای روز بی رمق بازار سهام تفسیر می شد ولی حالا رسیدن به محدوده ۲هزار میلیارد تومانی یعنی روز خوب بازار سهام!

kj

خروج پول حقیقی هم نسبت به روزهای گذشته کم تر شده بود و حقیقی‌های در بازار روز شنبه حدود ۹۸ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. البته بخش عمده این بهبود ناشی از ورود ۳۰ میلیارد تومان پول به نماد قسینو بود.

x

پیش بینی بورس یکشبه اول آبان

بازار سهام آنقدر بی رمق شده است که شاید بازگشت بازار به روزهای صعودی کم‌ترین احتمال را در ذهن معامله گران داشته باشد. معاملات امروز بورس هم نشانه ای از بازگشت بازار نداشت. در این شرایط به نظر می رسد که فردا هم شاهد معاملات کم رونق باشیم و احتمالا بازار در قیمت های منفی کار خود را آغاز خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها