|

تولید پژو ۲۰۶ متوقف می شود؛ معرفی 2 خودروی جایگزین

شرکت ایران خودرو در راستای سیاست این شرکت خودروی پژو ۲۰۶ را از مدار تولید خارج خواهد کرد و محصولات جدیدی را جایگزین می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

شرکت ایران خودرو اعلام کرد در راستای سیاست این شرکت مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به روز، خودروی پژو ۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عصر ایران، آن گونه که شرکت ایران خودرو اعلام کرده است باتوجه به راهبرد این شرکت در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت ماده ای رییس جمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن ها با خودروهای به روز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایتمندی مشتریان افزایش یابد.

بر همین اساس، در سال جاری دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج شد و این بار محصول پژو ۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. 

به این ترتیب، این محصول که در زمره محصولات پر طرفدار ایران خودرو قرار دارد، در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می شود.

چه محصولاتی جایگزین 206 می شوند؟

بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو ، دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU۳ و محصول پروژه TF۲۱ که در سال آینده به تولید انبوه می رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد.

عرضه پژو 207 با موتور TU۳ را می توان ادامه راه پژو  206 تیپ 2 با اتاق پژو  207  دانست. در زمانی که هنوز پژو 206 تیپ 5  تولید می شد این نمونه نسبت به تیپ 2 علاوه بر تفاوت موتور در زمینه آپشن نیز برتری داشت و حالا باید ببینیم اکنون که بناست ایران خودرو 207 را با موتورTU۳   که همان موتور بکارگرفته در پژو 206 تیپ 2 است تولید کند آیا در زمینه آپشن نیز شاهد کسری خواهیم بود یا خیر، البته هنوز در این زمینه ایران خودرو اطلاع رسانی نکرده است.

خودرو جدیدTF21

اواخر مهر ماه سال جاری ایران خودرو در جمع خبرنگاران از محصولی رونمایی کرد که به گفته مدیر عامل این شرکت یکی از گزینه های پژو 206 است.امروز و با اعلام رسمی ایران خودرو این محصول که فعلا با نام " TF21 " شناخته می شود به همراه پژو 207 با موتور TU۳ جایگزین پژو 206 اعلام شدند.

ایران خودرو: تولید پژو ۲۰۶ متوقف می شود / 2 خودرو جایگزین معرفی شدند (+عکس، فیلم و مشخصات خودروهای جایگزین)

ایران خودرو: تولید پژو ۲۰۶ متوقف می شود / 2 خودرو جایگزین معرفی شدند (+عکس، فیلم و مشخصات خودروهای جایگزین)

خودرو TF21 به موتور آشنای TU5 پلاس مجهز بوده که یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی با حجم  ۱۵۸۷ سی سی است.

این موتور قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر بوده که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده ای پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. البته ایران خودرو قصد احتمالا در ابتدا  تولید خودرو TF21  را با گیربکس شش سرعته دنده ای  انجام دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها