|

قیمت طلا امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند

سقوط قیمت طلا؛ سرمایه گذاری در بازار طلا سودآور تر است یا بورس؟

امروز پنجشنبه 11 اسفند 1401 قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دو میلیون و 459 هزار تومان شد یعنی نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار تومان ریخت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز پنجشنبه 11 اسفند 1401 قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دو میلیون و 459 هزار تومان شد یعنی نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار تومان ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار

چهارشنبه

امروز

 دو میلیون و 508 هزار تومان 

 دو میلیون و 459 هزار تومان 

به گزارش «شایانیوز» از آنجاییکه «طلا» تبدیل به کالایی سرمایه ای شده، اطلاع از بروزترین قیمت طلا اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود. این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است؛ درست مثل قیمت دلار، اطلاع از نوسانات بازار طلا برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است.

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است. پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند.

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها