|

قیمت طلا امروز دوشنبه ۱۵ اسفند

طلا باز هم ارزان می‌ شود؟

امروز دوشنبه 15 اسفند قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به دو میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید یعنی در قیاس با دیروز ۱۰ هزار تومان پایین تر آمده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- امروز دوشنبه 15 اسفند 1401 قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به دو میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید یعنی در قیاس با دیروز قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دقیقا ۱۰ هزار تومان پایین تر آمده است.

قیمت طلا ۱۸ عیار

یکشنبه

امروز

دو میلیون و 343 هزار تومان

دو میلیون و 323 هزار تومان

روند صعودی قیمت طلا و سکه، دیروز با ریزش محدود قیمت دلار متوقف شد و در مسیر کاهشی قرار گرفت.

بازار طلای دست‌ دوم داغ شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، نکته بازار روز گذشته افزایش خرید طلای دست دوم بود. معامله‌گران بازار می‌گفتند اقبال برای خرید طلای دست دوم زیاد شده است. نظر آن‌ها این بود که چون طلای دست دوم بدون اجرت است و استفاده زینتی هم مورد اقبال یکسری از خانواده‌ها قرار گرفته است.

تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است.

به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش رنگ را تکان داده است. اما روند کاهشی امروز نشان داد، یکی از عواملی که در بازار تعیین‌کننده‌ است، اطلاع از توان ارزی بازارساز است.

بازارهای مالی بلاتکلیف است

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی گفت: «در حال حاضر بازار دلار در بلاتکلیفی است و در انتظار نتیجه مذاکرات سفر اخیر آقای گروسی به تهران است. از سوی دیگر نشست شورای حکام نیز در پیش است و باید دید نتیجه این نشست‌ها چه می‌شود و چه تاثیری بر بازارهای مالی خواهد گذاشت.»

این کارشناس بازارهای مالی، با اشاره به همبستگی شدید قیمت طلا و سکه به قیمت دلار خاطرنشان کرد: «با وجود این همبستگی قیمت در بازار، فلز زرد با دلارِ بالاتر از نرخ فعلی در حال معامله است؛ این در حالی است که قیمت سکه همواره دارای حباب است و این حباب به معنای شکستن آن نیست.»

وی افزود: «با بررسی قیمت سکه در پنج سالِ گذشته، مشخص است که این بازار همواره با دلار بالاتر معامله شده است و به نظر می‌رسد روند کاهشی حباب سکه نیز مقطعی است.»

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه توضیح داد: «بازار در شرایط نااطمینانی قرار دارد. پیشنهاد نمی‌شود که در این شرایط مردم اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها