|

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۶ اسفند

واکنش بازار طلا به اخبار سیاسی

امروز سه شنبه 16 اسفند قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به دو میلیون و ۲۴۵ هزار تومان رسید رقمی که در قیاس با روز قبل ۱۰۲ هزار تومان کمتر شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز سه شنبه 16 اسفند 1401 قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دو میلیون و ۲۴۵ هزار تومان اعلام شد یعنی در مقایسه با روز گذشته ۱۰۲ هزار تومان کمتر خرید و فروش می‌شود.

تغییر قیمت طلا ۱۸ عیار

یکشنبه دوشنبه

امروز

دو میلیون و 343 هزار تومان

دو میلیون و 347 هزار تومان

دو میلیون و 245 هزار تومان

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه برای سومین روز متوالی در مسیر کاهشی قرار گرفت.

فعالان بازار معتقدند انتشار بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موجب شده، تب هیجانات در بازار ارز و سکه کاهشی شود و به همین دلیل حباب دلار و سکه در حال تخلیه شدن است.

از سوی دیگر سیگنال افزایش عرضه این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد باعث شده، روند نزولی قیمت دلار به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه ادامه داشته باشد.

واکنش بازار فلز زرد به اخبار سیاسی 

رشد انتظارات تورمی، بازار احتیاطی دلار و تلاش مردم برای انتقال سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه، عواملی بود که در روزهای صعود، در بازار فلز زرد از آنها یاد می‌شد. اما در روزهای گذشته بازاری که تشنه اخبار مساعد سیاسی بود به مذاکرات هسته‌ای هیات اعزامی از آژانس انرژی اتمی به تهران واکنش مثبت نشان داده است.

بازار در انتظار نشست‌های سیاسی است

در همین راستا حمیدرضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به پیش‌بینی آینده بازار طلا گفت: «در حال حاضر همه چیز به اخبار سیاسی مربوط است. بازار طلا به این دسته خبرها واکنش نشان می‌دهد. هر چند تاثیر قیمت دلار نیز مستقیما با قیمت طلا مرتبط است.»

وی افزود: «بعضی روزها فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت طلا را بالاتر از نرخ واقعی قیمت‌گذاری می‌کنند و این یعنی حباب. دولت با قیمت انس و دلار روزانه، بازار طلای تهران را کنترل می‌کند و سعی می‌کند اجازه ندهد قیمت بازاری سکه و طلا از قیمت روزمره‌اش پایین‌تر بیاید.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قیمت انس جهانی طلا عنوان کرد:« انس جهانی طلا نزدیک به کف‌های تاریخی خود معامله می‌شود. از طرف دیگر در اقتصاد کشورمان با توجه به این ‌که طلا و دلار با هم بالانس می‌شود و روزانه قیمت می‌خورد، بنابراین فضای پرنوسانی وجود دارد.»

وی یادآور شد:«روند قیمت دلار تعیین‌کننده بازار طلا و سکه است و باید دید روند نشست‌های سیاسی روزهای اخیر چگونه پیش می‌روند تا قیمت در بازار فلز زرد تعیین شود.»

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۱.۸۵۱.۰۸ دلار رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی