|

تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف ۶.۵ میلیونی

فیس‌لیفت‌های جدید کوییک از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و اضافه شدن چندتا آپشن باعث شده کوییک S با قیمت بیشتری معامله شود.

لینک کوتاه کپی شد

کوییک S و کوییک R دوتا از مدل‌های عرضه شده سایپا در اولین مرحله طرح بزرگ سامانه یکپارچه فروش خودرو هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، مدل‌هایی که هرکدامشان فیس‌لیفت کوییک معمولی محسوب می‌شوند و سایپا نسخه‌های کوییک S را در نمایندگی حدود ۶.۵ میلیون بیشتر از کوییک R می‌فروشد. تقریبا همین تفاوت قیمت را در بازار آزاد و معاملات خودرو‌های دست‌دوم شاهد هستیم.

مقایسه کوییک S و کوییک R نشان می‌دهد از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و اضافه شدن چندتا آپشن و سرو‌شکل جدید کوییک S باعث شده نسبت به کوییک R با قیمت بیشتری معامله شود.

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف ۶.۵ میلیونی در کارخانه

قیمت کوییک S در کارخانه حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نسبت به کوییک R بیشتر است. طبق اعلام سایپا در نمایندگی‌های فروش قیمت کوییک S مدل ۱۴۰۱، اسفند امسال ۱۸۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است، اما کوییک R با قیمت ۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

به‌این ترتیب کوییک R یا همان کوییک دورنگ بعد از کوییک معمولی و ساینا S، که به‌ترتیب ۱۶۸ و ۱۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند، سومین سواری ارزانقیمت سایپا در کارخانه به‌حساب می‌آید. از این نظر بعد از کوییک R، کوییک S در جایگاه چهارمین سواری ارزانقیمت سایپا قرار می‌گیرد.

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف پنج میلیونی در بازار آزاد

کوییک S در بازار آزاد امروز شنبه ۲۰ اسفند نسبت به کوییک R حدود پنج میلیون تومان بیشتر معامله شده است. طبق بررسی‌های فرارو فروشنده‌های کوییک S امروز به‌طور متوسط رقم ۳۷۰ میلیون تومان را به‌عنوان قیمت پیشنهادی به خریداران اعلام کردند درحالی که این عدد برای کوییک R به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است.

البته درمقایسه با هفته قبل قیمت کوییک S و کوییک R حدود ۳۰ میلیون تومان ریخته، اما اگر ابتدای سال را ملاک قرار بدهیم، شاهد رشد تقریبا ۸۰ درصدی این دوتا مدل درجریان معاملات بازار آزاد هستیم.

اوایل سال قیمت کوییک R در بازار آزاد حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود و کوییک S را با اختلاف دو، سه میلیون تومانی معامله می‌کردند.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه مدل‌های دست‌دوم

قیمت کوییک R دست‌دوم نسبتا به کوییک S کارکرده تقریبا پنج میلیون کمتر است. الان قیمت منصفانه کوییک R دست‌دوم مدل ۱۴۰۰ با فرض ۱۰ هزارکیلوکتر کارکرد حدود ۳۴۰ میلیون تومان است و قیمت کارشناسی‌شده کوییک S با همین مشخصات به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده.

مثلا فروشنده کوییک R مدل ۱۴۰۱ آن را ۹ هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنه سالم ۳۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است. بین آگهی‌های فروش کوییک R هم گزینه‌ای وجود دارد که قیمت پیشنهادی فروشنده آن ۳۴۴ میلیون تومان است و نسبت به کوییک S که بررسی کردیم، شش میلیون کمتر فروخته می‌شود.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه آپشن‌ها

کوییک R یکی از اولین فیس‌لیفت‌های کوییک معمولی بود که سال ۹۸ وارد بازار شد و سایپا سال ۱۴۰۰، از کوییک S رونمایی کرد. در نگاه اول کوییک R همان کوییک دنده‌ای است که سه بخش از بدنه آن همرنگ شده است؛ سقف خودرو، قاب آیینه بغل و بخش پایینی سپرجلو. همین تغییر رنگ و اضافه شدن رینگ آلومینیومی تفاوت‌های کوییک R با کوییک دنده‌ای معمولی است وگرنه دربخش فنی و آپشن‌ها هیچ تغییری دیده نمی‌شود.

کوییک S که دو سال بعد از کوییک R وارد بازار شد، از نظر سرو‌شکل تفاوت‌های بیشتری با کوییک معمولی دارد. اولین تغییر در بخش ظاهری، اغییر فرم جلوپنجره و سپرجلو است. وقتی وارد کابین کوییک S می‌شویم، احتمالا در نگاه اول تغییر غربیلک فرمانجلب توجه می‌کند. فرمانی که سایپا از آن در نسخه‌های کوییک پلاس اتوماتیک هم استفاده کرده است.

از نظر فنی چی؟ کوییک S مثل اغلب محصولاتی که سایپا در سال‌های گذشته تولید کرده، با همان موتور قدیمی و معروف M۱۵ راهی بازار شده و تنها تفاوت موتور آن با مدل‌های مثل کوییک R اضافه شدن دریچه گاز برقی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها