|

قیمت سکه امروز یکشنبه ۲۱ اسفند

سقوط قیمت در بازار سکه؛ احتیاط در خرید و فروش طلا و سکه

امروز یکشنبه 21 اسفند قیمت «سکه امامی» ۲۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان شد و در قیاس با روز قبل دو میلیون و ۶۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- امروز یکشنبه 21 اسفند 1401 قیمت «سکه امامی» ۲۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان شد یعنی در مقایسه با دیروز دو میلیون و ۶۳۰ هزار تومان کمتر شد.

همزمان «سکه تمام‌بهار آزادی» دو میلیون و ۹۶۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داد و معادل ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت «نیم‌سکه» یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و قیمت ربع‌سکه ۷۸۰ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده و افت قیمت سکه یک گرمی در این مدت ۶۸۰ هزار تومان بوده است.

قیمت انواع سکه

 انواع سکه طلا  میانگین قیمت شنبه میانگین قیمت امروز
امامی 26 میلیون و 270 تومان 23 میلیون و 640 تومان
طرح قدیم 24 میلیون و 60 هزار تومان 21 میلیون و 100 هزار تومان
نیم‌سکه 15 میلیون و 225 هزار تومان 14 میلیون و 100 هزار تومان
ربع‌سکه 9 میلیون و 480 هزار تومان هشت میلیون و 700 هزار تومان
یک گرمی پنج میلیون و 380 هزار تومان چهار میلیون و 700 هزار تومان

افزایش احتیاط در خرید و فروش طلا و سکه

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، محمد کشتی‌آرای کارشناس طلا و جواهر با اشاره به افزایش ۵۷ دلاری انس جهانی طلا از روز پنجشنبه تا کنون گفت: «تا روز پنجشنبه قیمت انس جهانی ۱۸۱۵ دلار بود و امروز ۱۸۶۹ دلار شده و به طور متوسط قیمت جهانی طلا ۵۷ دلار افزایش پیدا کرده است؛ طبیعتا این مقدار افزایش برای یک روز  زیاد است و می‌تواند قیمت‌ها را شدیدا افزایشی کند، اما از طرف دیگر با انتشار خبر توافق ایران و عربستان  و اخبار مثبتی که تبعات این اتفاق دارد طلا و سکه ریخت.»

وی با اشاره به تاثیر توافق ایران و عربستان و تسهیل داد و ستد ارزی برای ایران خاطرنشان کرد: «کاهش ۱۰ درصدی قیمت ارز، در مقابل کاهش  دو درصدی قیمت طلای جهانی قابل توجه است. در نهایت قیمت ارز باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد.»

این کارشناس طلا و جواهر به کاهش حباب سکه اشاره کرد و گفت:«روند معاملات امروز در بازار فلز زرد متوقف شده است. از فردا داد و ستدها مقداری روشن‌تر و باثبات‌تر خواهد شد و از هیجانات کاذب روزهای قبل خبری نیست.»

وی افزود:« تاثیر مثبت این رخداد سیاسی بیشتر روی ارز بوده است. کسانی که الان داد و ستد می‌کنند با احتیاط بیشتری خرید می‌کنند.»

کشتی‌آرای ادامه داد:«حباب سکه با توجه به کاهش دادوستدها کاهش داشته است و به طور متوسط در ۱۰ روز گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت حباب داشتیم. بازار فعلا آرام است و به نظر می‌آید در روزهای پایانی سال، قیمت‌ها از تعادل برخوردار باشد.»

وی با تاکید بر اینکه الان قیمت‌ طلا و سکه بر اساس شاخص قیمت ارز و طلای جهانی است خاطر نشان کرد: «تا ۱۰ روز آینده اگر اتفاق خاصی پیش نیاید به نظر نمی‌آید نوسان افزایشی داشته باشیم و بیشتر نوسان کاهشی خواهد بود.حباب سکه‌های گرمی و ربع به دلیل تقاضای پایان سال کاهش کمتری داشته است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها