|

قیمت سکه امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفند

سکه تا ۲۰ میلیون تومان پایین می‌آید؟

امروز سه‌شنبه 23 اسفند 1401 قیمت «سکه امامی» ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شد یعنی در مقایسه با دیروز افزایش قیمت یافت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز سه‌شنبه 23 اسفند 1401 قیمت «سکه امامی» ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شد؛ یعنی در قیاس با دیروز  سه میلیون 300 هزار تومان افزایش یافته است.

همزمان «سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم» ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد و نرخ فروش «نیم‌سکه» به ۱۷ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان ارقا پیدا کرد.

بر همین اساس قیمت «ربع‌سکه» به ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید و به‌طور میانگین «سکه یک گرمی» را شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان فروختند.

قیمت انواع سکه

انواع سکه طلا میانگین قیمت دوشنبه میانگین قیمت امروز
امامی 25 میلیون و 900 هزار تومان 29 میلیون و 400 هزار تومان
طرح قدیم 22 میلیون و 800 هزار تومان 22 میلیون و 700 هزار تومان
نیم‌سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان 17 میلیون و 410 هزار تومان
ربع‌سکه 9 میلیون و 300 هزار تومان 10 میلیون و 950 هزار تومان
یک گرمی پنج میلیون و 500 هزار تومان شش میلیون و 220 هزار تومان

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرآنلاین، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر، با اشاره به این‌که حباب سکه امامی به ۵ میلیون تومان رسیده است، می‌گوید: شرط تخلیه حباب سکه این است که یک مقداری عرضه توسط بانک مرکزی بیشتر شود و فقط ربع‌سکه عرضه نشود. مدیریت در رابطه با عرضه نیم‌سکه و سکه تمام نیز اتفاق بیفتد.

بذرافشان می‌افزاید: ما همیشه گفته‌ایم و الان هم دوباره می‌گوییم که حباب سکه توجیه اقتصادی ندارد و غیرکارشناسی و بیش از حد است. یکی از راه‌حل‌های تخلیه حباب سکه این است که مردم انتخاب کنند که با توجه به افزایش حباب، به سمت خرید مصنوعات طلا بروند.

سکه تا ۲۰ میلیون تومان پایین می‌آید؟

وی در پاسخ به این پرسش که اگر حباب سکه تخلیه شود، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۲۰ میلیون تومان دارد؟ عنوان می‌کند: ابتدای سال حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بود که الان به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه می‌دهد: اگر این حباب تخلیه شود، قاعدتا باید این اتفاق بیفتد، ولی یک مقداری برنامه‌ریزی و مدیریت باید وجود داشته باشد تا حباب سکه تخلیه شود.

بذرافشان تاکید می‌کند: بر همین اساس، مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است که هم در این شرایط توجیه اقتصادی دارد و هم بخش تولید را تقویت می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها