|

قیمت سکه امروز شنبه ۲۷ اسفند

آلارم ریزش در بازار سکه روشن شد؟

امروز شنبه 27 اسفند 1401 قیمت «سکه امامی» در مقایسه با پنجشنبه تغییری نداشته و همچنان همان ۲۹ میلیون و ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز شنبه 27 اسفند 1401 قیمت «سکه امامی» ۲۹ میلیون و ۸۰ هزار تومان اعلام شد یعنی سکه امامی در قیاس با پنجشنبه هفته قبل هیچ تغییری قیمت نداشت.

همزمان «سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم» هم مثل پنجشنبه هفته قبل ۲۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان فروخته شد.

بر همین اساس قیمت «نیم‌سکه بهار آزادی» امروز ۱۷ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد و نسبت به پنجشنبه ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. «ربع‌سکه بهار آزادی» هم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه «سکه یک گرمی» شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شدند.

قیمت انواع سکه

انواع سکه طلا میانگین قیمت پنجشنبه میانگین قیمت امروز
امامی 29 میلیون و 80 هزار تومان 29 میلیون و 80 هزار تومان
طرح قدیم 25 میلیون و 840 هزار تومان 25 میلیون و 840 هزار تومان
نیم‌سکه 17 میلیون و 800 هزار تومان 17 میلیون و 830 هزار تومان
ربع‌سکه 10 میلیون و 850 هزار تومان 10 میلیون و 850 هزار تومان
یک گرمی شش میلیون و 500 هزار تومان شش میلیون و 500 هزار تومان

رشد تقاضا برای سکه‌های کم‌وزن

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، معامله‌گران بازار طلا و سکه، افزایش قیمت در بازار سکه‌های کم‌ وزن را به دلیل افزایش تقاضای روزهای پایانی سال می‌دانند. از سوی دیگر تحلیلگران بازار معتقدند تا زمانی‌که قیمت سکه به بالای مرز 30 میلیون تومان نرود، خریداران بزرگ به بازار سکه ورود نمی‌کنند. برای افت قیمت نیز لازم است که فروشندگان با قدرت بیشتر عمل کنند.

با ریزش قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته، قیمت سکه نیز تا کانال 24 میلیون تومان پایین آمد. بازیگران بازار فلز زرد اما معتقدند برگشت قیمت سکه به نزدیک کانال ۲۹ میلیون تومانی، خبری از بازگشت معنادار فروشندگان نمی‌دهد.

بازار فلز زرد انتظاری شد؟

روند قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری، نوسان اندکی داشت. تحلیلگران ثبات بازار فلز زرد را ناشی از انتظار برای نتایج سفر مقامات بلندپایه ایران به امارات می‌دانند.

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر بدون توجه به کاهش قیمت دلار، گران شد. قیمت در بازار فلز زرد در روز پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ روند ناهماهنگی داشت.  قیمت سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که کاهش محدودی داشت. سایر قطعات سکه افزایش قیمت داشتند. قیمت طلا نیز برخلاف افزایش محدود انس طلا کاهش داشت.

آلارم ریزش در بازار سکه روشن شد؟

به نظر می‌رسد افزایش قیمت انس جهانی طلا بالای محدوده ۱۹۰۰ جسارت خریداران را برای ورود به بازار طلا و سکه بیشتر کرده است.

در همین حال با اخباری که صبح دیروز از سفر شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به همراه مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و نظامی منتشر شد و همچین افزایش حباب سکه، برخی معامله‌گران از روشن شدن آلارم ریزش در بازار سکه خبر می‌دهند.

آنها معتقدند اگر اخبار مثبتی از سفرهای خارجی مقامات بلندپایه ایران منتشر شود، بسیاری از خریداران سکه و طلا، نقره‌‌داغ می‌شوند. به همین دلیل روز گذشته قیمت در بازار فلز زرد چندان افزایش و کاهش محسوسی نداشت. به نظر می‌رسد معامله‌گران با توجه به این اخبار و روزهای پایانی سال چندان تمایلی به داد و ستد در بازار ندارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها