|

خودروی وارداتی جدید مکث موتور

(عکس) خودرو‌های وارداتی ونوسیا؛ شتر گاو پلنگی که وارد ایران شد!

محصولات ونوسیا حاصل همکاری دو برند نام آشنا ژاپنی و چینی یعنی نیسان و دانگ‌فنگ هستند

لینک کوتاه کپی شد

اخیرا خودرو‌هایی از برند ونوسیا به ایران راه یافته است؛ برندی که نام آن برای اکثریت افراد آشنا نیست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خودروبانک؛ مکث موتور که این روزها با پیکاپ کلوت از کمپانی دایون و همچنین شاسی بلند 7 نفره تیارا از کمپانی بایک در بازار حضور دارد، ظاهراً برند ونوسیا (Venucia) را نیز برای واردات در نظر گرفته و گفته می‌شود که احتمالاً 3 مدل آن یعنی D60 Plus، V-Online و Star در بازار ایران عرضه خواهد شد.

محصولات ونوسیا حاصل همکاری دو برند نام آشنا ژاپنی و چینی یعنی نیسان و دانگ‌فنگ هستند که با توجه به استایل خاص و مدرن خلق شده توسط طراحان ونوسیا و همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی‌ و پلت‌فرم‌های مشترک با محصولات نیسان یا رنو-نیسان به عنوان یکی از برندهای لوکس چینی شناخته می‌شود. اگرچه مکث موتور هنوز در مورد عرضه این خودروها و یا قیمت آن‌ها توضیحی ارائه نداده اما طبق اطلاعات بدست آمده، احتمالاً برخی از این خودروها ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژ به بازار عرضه می‌شوند که البته هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

در ادامه نگاهی کوتاه به هر کدام از این 3 محصول جدید مکث موتور داشته باشیم.

ونوسیا ‌V-Online

پرچم‌دار‌ و حریف سرسخت کراس‌اوورهای چینی قطعاً خودرو V-Online محصول سال 2021 ونوسیا است که در برخی از بازارها با نام Big-V نیز شناخته می‌شود.

طراحی ظاهری متفاوت و اسپرت و همچنین فرم قابل توجه غربیلک فرمان و دیگر ادوات داخلی آن، باعث شده تا طبق ادعای ونوسیا تلفیقی از جذابیت و مدرنیته را به نمایش بگذارد. خودرویی که بر روی پلتفرم نیسان قشقایی تولید شده است.

جالب است بدانید که یکی از رنگ‌های قابل سفارش برای این خودرو، رنگ خاکستری معروف به Nardo Gray است که گفته می‌شود در میان مدل‌های وارداتی مکث موتور نیز دیده شده است.

این کراس‌اوور از طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4562، 1917 و 1625 میلیمتر بهره می‌گیرد و امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، تهویه مطبوع دیجیتالی، دوربین 360 درجه، صفحه کیلومتر شمار و نمایشگر لمسی یکپارچه 24 اینچی، تنظیم برقی 6 حالته صندلی راننده، سقف شیشه‌ای، شارژر وایرلس و سیستم تشخیص فرمان صوتی نیز به عنوان بخشی از آپشن‌های این خودرو شناخته می‌شوند.

16784_IMG_2519

ونوسیا ‌Star

دیگر کراس‌اوور ونوسیا، مدل Star یا همان Xing و محصول سال 2020 است که با طول، عرض و ارتفاعی برابر 4691، 1905، 1706 میلیمتر، کمی بزرگ‌تر از V-Online به نظر می‌رسد و اگرچه طراحی ظاهری آن به اندازه V-Online اسپرت نیست اما جلوه نسبتاً لوکس‌تری دارد و احتمالاً مشخصات فنی آن‌ها نیز یکسان خواهد بود.

از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی نیز شباهت‌های زیادی میان V-Online و Star وجود دارد با این تفاوت که استار می‌تواند ماساژور صندلی سرنشین جلو و یا تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه‌ای نیز داشته باشد، هرچند که باید دید نمونه وارداتی مکث موتور از چه آپشن‌هایی بهره می‌گیرد.

26799_IMG_2520

ونوسیا ‌D60 Plus

سدان ونوسیا D60 Plus به احتمال زیاد با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیسان به قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر به ایران وارد خواهد شد.

انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT انجام می‌شود و اگرچه هنوز مشخص نیست که با چه سطحی از امکانات به بازار عرضه می‌شود اما از جمله تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن می‌توان به سیستم کنترل پایداری، چراغ جلوهای LED، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سانروف و تهویه مطبوع دیجیتالی اشاره کرد. طول، عرض و ارتفاع این سدان نیز به ترتیب برابر 4761، 1803 و 1487 میلیمتر است.

40238_1920D60-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی