|

دعوای شورای رقابت و خودروسازی‌ها، قیمت این خودرو را به چه سطحی رساند؟

عرضه جک S3 در سامانه یکپارچه؛ اختلاف قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

جک S3 برادر کوچک S5، از کراس‌اوورهای کامپکت شرکت کرمان موتور محسوب می‌شود که قرار است در 20 اردیبهشت 1402 در سامانه یکپارچه عرضه شود.

لینک کوتاه کپی شد

جک S3 در سامانه یکپارچه به قیمت پایه 632 میلیون و 228 هزار تومان درنظر گرفته شده که انتظار می‌رود با مالیات و هزینه‌های جانبی، قیمت تمام شده آن به 727 میلیون تومان می‌رسد. همچنین مدل صفر کیلومتر این خودرو در بازار به قیمت یک میلیارد و 180 میلیون تومان معامله می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، محصولات شرکت JAC جزو خودروهای پرطرفدار چینی بوده که شرکت کرمان موتور اقدام به مونتاژ اکثر خودروهای آن گرفته است. جک S3 که برادر کوچک‌تر و جمع و جور تر S5 محسوب می‌شود، از قیمت پایین‌تری نسبت به آن برخوردار بوده و می‌تواند جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شود.

جک S3 هیچ‌گاه توانایی رقابت با برادر خود را نداشته اما در رده پایین‌تر، توانسته بازار خوبی برای خود دست و پا کند. این خودرو در تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1402 در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود.

اختلاف قیمت درب کارخانه جک S3 و بازار چه‌قدر است؟

اگر بخواهیم قیمت تمام شده خودرو را مبنای محاسبه قرار دهیم، در بازار 19 اردیبهشت ماه 1402 اختلاف قیمتی بازار و درب کارخانه خودروی جک S3، چیزی در حدود 453 میلیون تومان خواهد شد.

اگر قیمت بازاری یک ماهه این خودرو را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که جک S3 در یک ماه اخیر حدود 200 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده که انتظار می‌رود در صورت عرضه با ظرفیت بالا، قیمت آن پایین‌تر نیز بیاید.

ezgif.com-webp-to-jpg (2)

معرفی اجمالی جک S3

این خودرو که در سال 2014 در بازار چین معرفی شد، به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده که توانایی تولید حداکثر 107 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. هرچند که ابعاد جمع و جوری دارد، اما قدرت تولیدی پیشرانه برای این بدنه نیز بسیار پایین است و خودرو از شتاب قابل قبولی برخوردار نیست.

از نظر امکانات رفاهی، جک S3 دارای کروزکنترل، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین دنده عقب، ترمز کمکی و کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سانروف و نمایشگر 7 اینچی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها