|

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 12 شهریور

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 12 شهریور در بازار روندی صعودی داشت. در این مقاله نگاهی می اندازیم به عواملی که روی رشد قیمت ها تاثیر گذار بودند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در یکی دو روز اخیر قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت. البته این روند بیشتر ناشی از افزایش قیمت جهانی انس طلا بود و در حالی که بازار داخلی به خاطر ایام ماه صفر کاملا در سکون است و هیچ گونه خرید و فروشی انجام نمی شود. البته یک محرک دیگر افزایش قیمت ها در بازار وند صعودی قیمت دلار بود در بازار آزاد حدود 49 هزار 750 تومان نرخ گذاری می شود.

کارشناسان اقتصادی همواره به نقش قیمت دلار در نوسانات محدود قیمت طلا و سکه اشاره می‌کنند و می‌گویند، قیمت سکه همیشه حباب دارد و معمولا در رشد قیمت این حباب بزرگتر می‌شود. آنها معتقدند روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری است. باید توجه داشت این نوسانات افزایشی و کاهشی در واقع از افت و خیز قیمت حباب در بازار طلا تبعیت می‌کند و ناشی از تقاضا نیست.

طلای آبشده محرک جدید قیمت ها در بازار

دلیل مهم دیگری که ممکن است زمینه‌ساز صعود قیمت سکه در دومین روز هفته جاری شود به رشد قیمت طلای آبشده برمی‌گردد.

روز گذشته طلا آبشده مورد استقبال خریداران قرار گرفت و مرز مقاومتی 10 میلیون و 200 هزار تومان را شکست.

معامله‌گران می‌گویند: با عبور طلای آبشده از این مرز ، تقاضا برای خرید این فلز گران‌بها در معاملات پشت‌خطی شنبه شب تا حدودی بالا رفت و آبشده تا سطح 10 میلیون و 275 هزار تومان هم پیش‌روی کرد. اتفاق دیگری که برای جناح افزایشی بازار سکه در بازار امروز یکشنبه ۱۲ شهریور احتمالا خوشایند باشد.

بر این اساس قیمت هر گرم لای 18 عیار امروز یکشنبه 12 شهریور دو میلیون و 371 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امامی 28 میلیون و 400 هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید 25 میلیون و 600 هزار تومان ارزش گذاری شد.

طلا و سکه

قیمت

طلا 18 عیار

دو میلیون و 371 هزار تومان

امامی

28 میلیون و 400 هزار تومان

نیم‌سکه

15 میلیون و 200 هزار تومان

ربع‌سکه

10 میلیون و 200 هزار تومان

یک گرمی

شش میلیون تومان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی