|

منتظر افزایش قیمت در آینده نیز باشیم؟

قیمت شاهین اتوماتیک چقدر شد؟ خودرویی که نیامده گران شد!

شاهین اتوماتیک

قیمت شاهین اتوماتیک توسط سایپا افزایش یافت دلیل اعتراض مشتیان چیت؟

لینک کوتاه کپی شد

شاهین اتوماتیک یکی از محصولات جدید سایپا است که در جریان مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو به متقاضیان ارائه شد. قیمت شاهین اتوماتیک پس از چندماه تأخیر، طی شهریور 1402 از سوی شورای رقابت و سایپا اعلام شد. بااین‌حال تنها چند روز پس از اعلام قیمت خودروهای جدید سایپا، بهای شاهین اتوماتیک افزایش یافت مشتریان به چند دلیلمعترض شده اند یک این که چرا زمان تحویل خودرو طولانی شده است و دوم اینکه چرا خودرو نیامده گران شد!

349

قیمت نهایی شاهین چقدر است؟

قیمت مصوب شاهین اتوماتیک CVT تیپ G برای مشتریان 641 میلیون و 718 هزار تومان عنوان شده است. این مبلغ قیمت پایه، مالیات، عوارض، بیمه و… را شامل می‌شود و لذا شاهین CVT تیپ G با بهای تمام شده به مشتریان عرضه خواهد شد.

زمان عرضه و تحویل خودرو شاهین مشخص شد؟

هفته گذشته حدود 4 هزار و 200 دستگاه خودروی شاهین تحویل مشتریان شد تیموری بیان کرده است که به مرور در هفته‌های آینده فرایند تحویل خودرو از ارسال پیامک تا تامین وجه و تحویل خودرو برای افرادی که ثبت نام کرده اند، صورت می گیرد!

چرا قیمت شاهین سایپا نیامده گران شده است؟

شاهین اتوماتیک از همان پیشرانه نسخه دنده‌ای استفاده می‌کند. بنابراین همچنان موتور هشت سوپاپ M15‌ توربوشارژر را روی این خودرو خواهیم دید. در بخش انتقال قدرت، گیربکس CVT برای شاهین اتوماتیک انتخاب شده است. سطح امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای آن بالاتر است، بااین‌حال چنین مسئله‌ای تفاوت قیمت 200 میلیون تومانی تیپ دنده‌ای و اتوماتیک را توجیه نمی‌کند. این افزایش تنها مدت کوتاهی پس از اعلام نرخ‌های شورای رقابت رخ داد.

آیا امکان افزایش قیمت شاهین اتوماتیک وجود دارد؟

باتوجه به طولانی‌بودن فرآیند تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان، انتظار داریم تا قیمت این خودرو به مرور افزایش یابد. درحال‌حاضر بهای شاهین اتوماتیک از رقیب اصلی خود یعنی تارا اتوماتیک حدود 150 میلیون تومان گران‌تر تعیین شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی