|

پیش فروش یکساله سایپا و ایران خودرو؛ محدودیت‌ داشتن پلاک فعال لغو شده؟

در طرح پیش‌فروش یکساله ایران خودرو و سایپا در مجموع ۷۵ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شود. سهم ایران خودرو از این تعداد خودرو ۴۵ هزار دستگاه…

لینک کوتاه کپی شد
ایران خودرو و سایپا طی اطلاعیه‌های جداگانه شرایط متقاضیان برای شرکت در طرح پیش‌فروش خود را اعلام کرده‌اند. طرح پیش‌فروش خودروسازان از روز ۱۸ خرداد ۹۹ به مدت سه روز کاری تا پایان روز ۲۰ خرداد انجام خواهد شد.

بر اساس اخبار منتشر شده قرار است در طرح پیش‌فروش دو شرکت خودروساز در مجموع ۷۵ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شود. سهم ایران خودرو از این تعداد خودرو ۴۵ هزار دستگاه خواهد بود و الباقی آن که ۳۰ هزار دستگاه است توسط سایپا پیش‌فروش می‌شود.

برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش نیاز به واریز وجه نیست و اگر متقاضی در قرعه کشی برنده شود باید مبلغ اعلام شده توسط خودروسازان را به‌عنوان پیش پرداخت به حساب آن‌ها واریز کند و الباقی مبلغ در روز تحویل با توجه به قیمت روز محاسبه و دریافت خواهد شد.

فروش ایران خودرو
در حالی که پیش‌تر عنوان شده بود که شرایط شرکت در طرح پیش‌فروش خودروسازان متفاوت از طرح فروش فوق‌العاده آن‌ها خواهد بود و این احتمال وجود دارد که بند‌هایی مانند ممنوعیت شرکت برای دارندگان پلاک فعال در این طرح فروش حذف شود، اما بررسی شرایط اعلام شده از سوی دو خودروساز گویای این نکته است که شرایط متقاضیان برای شرکت در طرح پیش‌فروش با فروش فوق‌العاده تفاوتی ندارد.

با توجه به این مساله به نظر می‌رسد همچنان دارندگان خودرو‌های فرسوده به دلیل داشتن پلاک فعال امکان حضور در طرح پیش‌فروش خودرو را نخواهند داشت.

آنچه مشخص است سیاست‌گذار کلان خودرو با گذاشتن شرط نداشتن پلاک فعال برای ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش به‌دنبال این است که شانس متقاضیانی را که فاقد خودرو هستند افزایش دهد.

البته آن طور که مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرده است دارندگان پلاک فعال می‌توانند در طرح‌های مشارکت در تولید خودروسازان با موعد تحویل یک و دو ساله شرکت کنند و برای شرکت در این طرح‌ها داشتن پلاک فعال مانعی برای متقاضیان محسوب نمی‌شود.

بازه در نظر گرفته شده برای تحویل ۷۵ هزار دستگاه خودروی حاضر در طرح پیش‌فروش خودروسازان ۴ تا ۱۲ ماه است، اما به مبالغ واریزی متقاضیان هیچ مبلغی تحت عنوان سود مشارکت پرداخت نمی‌شود.

چنانچه انتخاب‌شوندگان بعد از شرکت در این طرح فروش قصد انصراف از آن را نیز داشته باشند تنها مبلغ واریز شده توسط آن‌ها از سوی خودروساز عودت داده می‌شود و سودی با عنوان سود انصراف به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

طرح پیش فروش یک ساله خودرو از ساعت ۸ صبح روز یک شنبه ۱۸ خردادماه آغاز و به صورت شبانه روزی تا ۲۰ خردادماه اجرا خواهد شد.

قیمت خودرو و نحوه پرداخت

- قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

- پس از اعلام اسامی، انتخاب شدگان مبلغ پیش پرداخت هر خودرو را از درگاه ایران خودرو واریز می‌نماید و الباقی وجه خودرو‌ها در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌گردد.

- قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، مشتری هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.

- در هیچ مرحله‌ای از ثبت نام نیازی به ارائه چک از سوی مشتریان نخواهد بود.

فروش ایران خودرو
فروش ایران خودرو
فروش ایران خودرو
فروش ایران خودرو
جزئیات پیش‌فروش محصولات گروه سایپا
گروه خودروسازی سایپا نیز از یشنبه ۱۸ خرداد به‌مدت سه روز و تا سه‌شنبه ۲۰ خردادماه اجرا خواهد شد، علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا به‌نشانی https://saipa.iranecar.com پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

متقاضیانی که قبلا جهت شرکت در روش فروش فوق‌العاده، نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کرده‌اند نیز لازم است با مراجعه مجدد به سایت مذکور نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

شرایط پیش فروش سایپا

در طرح پیش‌فروش مذکور، هیچ‌گونه مبلغی به‌عنوان پیش‌دریافت تا قبل از اعلام اسامی منتخبان در قرعه‌کشی اخذ نمی‌شود.

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، منتخبان باید ظرف ۴۸ ساعت نسبت به واریز وجه پیش‌پرداخت قیمت خودرو به‌صورت علی‌الحساب، انتخاب نوع و مدل خودرو و زمان تحویل اقدام کنند.

همچنین در این طرح نیز تمام محدودیت‌های قبلی همچون محدودیت کد ملی، داشتن حداقل ۱۸ سال سن و برخورداری از گواهینامه رانندگی خودرو، عدم امکان صلح و ممنوعیت انتقال خودرو به‌صورت وکالتی و نداشتن سابقه ثبت‌نام و صدور فاکتور خودرو در ۳۶ ماه گذشته نزد سایپا و ایران‌خودرو برقرار است.

کدپستی متقاضی و کدنمایندگی انتخابی توسط مشتری باید از یک استان باشد و در صورتی‌که مشتری حداکثر سه‌ماه پس از تاریخ تحویل خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز سایپا مراجعه نکند، کارت گارانتی خودرو غیرفعال خواهد شد.

در پایان گفتنی است اگر تعداد ثبت نام ها و متقاضیان بیشتر از خودرو قابل عرضه باشد، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و همچنین منتخبان قرعه‌کشی تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ خرداد طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا و ایران‌خودرو، امکان شرکت در این طرح پیش‌فروش را نخواهند داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها