|

(عکس و فیلم) ردپای ارشاد کریمی در حادثه انفجار نطنز؛ مهندس ارشاد کریمی کیست؟

مهندس ارشاد کریمی متولد سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مهندسی “مقیاس همیشه ردیاب” می‌باشد. این شرکت که به نام شرکت مهندسی مهر فعالیت…

لینک کوتاه کپی شد

انفجار‌های سریالی در ایران به موضوعی عجیب و پیچیده تبدیل شده است که دلایل آن مشخص نیست. در مدتی کوتاه، دو انفجار در دو سایت هسته‌ای پارچین و سایت نطنز رخ داد. علی ربیعی سخنگوی دولت گفته حادثه نیروگاه نطنز پیچیدگی خاص خود را دارد و هنوز جمع بندی قطعی نشده است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان برای نخستین بار از دخالت پیمانکار در کار گذاشتن بمب در سالن سنجش سانتریفیوژ‌ها خبر داد و پس از آن کانال‌های تلگرامی که خود را وابسته به نهاد‌های نظامی معرفی می‌کنند، خبر دادند که نام پیمانکار ارشاد کریمی بوده است.

ارشاد کریمی سال‌ها پیمانکار سایت بوده و راه‌اندازی چرخه غنی‌سازی در اختیار او قرار داشته است. کریمی مدیر عامل شرکت مقیاس همیشه ردیاب (مهر) است که در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کند. او همزمان با دوران جنگ، کار خود را در صنایع دفاع آغاز کرد و سپس به صنایع خودروسازی رفته است. آزمایشگاه‌های شرکت مگاموتور، محورسازان ایران خودرو، تراکتورسازی تبریز و آزمایشگاه‌های صنایع دفاع توسط کریمی طراحی شده است.

هنوز به صورت رسمی بازداشت کریمی تایید نشده و ممکن است اخبار تایید نشده در روز‌های آینده تکذیب شود. سوال اینجاست که آیا این پرونده هم مثل ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای، بمب گذاری در حرم امام رضا و شهادت سردار طهرانی مقدم، با ابهامات فراوان همیشه باز خواهد ماند؟

اما ارشاد کریمی کیست؟

مهندس ارشاد کریمی متولد سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مهندسی "مقیاس همیشه ردیاب" می‌باشد. این شرکت که به نام شرکت مهندسی مهر فعالیت می‌کند، از پیشگامان حضور تخصصی در عرصه‌ی کالیبراسیون و اندازه‌گیری است. مهندس کریمی، در سال ۱۳۶۶ پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی مهندسی مکانیک، حرفه‌ی اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون را آغاز کرد.

ایشان همزمان با دوران جنگ، کار حرفه‌ای خود را در صنایع دفاع آغاز نموده و تا سال ۱۳۷۰ در واحد تجهیزات اندازه‌گیری دقیق، در ساخت ابزارهای اندازه‌گیری مانند گیج ‌های فرمان برو نرو، به فعالیت در حوزه‌ی طراحی، ساخت و کنترل اندازه‌گیری پرداخت. پس از آن، وارد بخش خصوصی شد و حدود دو سال تا اواخر سال ۱۳۷۲ در صنایع خودرو کار کرد. هم‌زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، با تمرکزی بیش از پیش، کار در حوزه‌ی اندازه‌گیری دقیق را در صنایع خودروسازی از سر گرفت.

وی با ورود به شرکت لکسر، شرکت تجاری واردکننده‌ی تجهیزات دستی، بر طبق یک توافق دو جانبه توانست در مدت چهار سال آن را به یک شرکت مهندسی در زمینه‌ی ابزار دقیق و کالیبراسیون تبدیل کند. او در سال ۱۳۷۷ از شرکت لکسر جدا شده و شرکت مهر را پایه‌گذاری کردند. شرکتی که گفته می شود با نهادهای بسیاری در حال همکاری است.

(عکس و فیلم) ردپای ارشاد کریمی در حادثه انفجار نطنز؛ مهندس ارشاد کریمی کیست؟

اما با این وجود باید منتظر واکنش نهادهای امنیتی به انتشار این خبر از سوی رسانه های خارجی و برخی کانال های تلگرامی منتسب(!) ماند. و از همه مهمتر واکنش شخص «ارشاد کریمی» که در حال حاضر متهم ردیف اول پرونده این انفجار از سوی برخی رسانه هاست.

دیده بان ایران به یکی از کارکنان شرکتی که مدعی شده پیمانکار نطنز بوده گفت و گوی انجام داده است: کارمند این شرکت اتهام های مربوط به خود را رد کرده و مدعی است پیگیر شکایت از منتشر کنندگان است.

منبع: نامه نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها