|

باز هم حریق جنگل های گیلان را بلیعد

باز هم حریق جنگل های گیلان را بلیعد. مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: ۵۰ نقطه از عرصه های جنگلی استان به مساحت ۳۵ هکتار دچار حریق…

لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: ۵۰ نقطه از عرصه های جنگلی استان به مساحت ۳۵ هکتار دچار حریق و آتش سوزی شد. امیر مرادی با اشاره به وزش باد گرم طی دو روز گذشته و وجود لاش برگ و چوب درختان در مناطق جنگلی که موجب سرایت آتش به این مناطق شد، اظهار داشت: از پنجشنبه هفته گذشته، ۵۰ نقطه در استان در ۳۵ هکتار از مناطق جنگلی درگیر آتش بوده ‌اند که با اهتمام فرمانداران، تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، هلال احمر، سپاه، بسیج، گروه های آفرودی و مشارکت مثال زدنی مردم، تمامی آتش ها مهار و اطفا شده است.

وی ۱۲ شهرستان استان را درگیر آتش ذکر و اضافه کرد: بیشترین آتش‌سوزی ها در جنگل شهرستان های رودسر، سیاهکل، املش و آستارا بوده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: پیشتر قرار بود بالگردهایی برای مهار آتش مورد استفاده قرار گیرند که با توجه به اطفاء حریق، استفاده از بالگرد نیز منتفی شده است.

علت آتش سوزی در جنگل های گیلان چه بود؟

وزش باد گرم در روز های گذشته و وجود لاش برگ و چوب درختان موجب سرایت آتش در طیف وسیعی از جنگل های گیلان شده است. هواشناسی در روز های گذشته هشدارهایی در خصوص وقوع باد گرم صادر کرده بود. اما به هر ترتیب خوشبختانه این آتش مهار شده است.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها