|

نوسان عجیب دلار

قیمت دلار و ارز جمعه 3 بهمن؛ چرا دلار دوباره گران شد؟

قیمت دلار صرافی ملی امروز جمعه 3 بهمن چقدر است و چرا روند کاهشی قیمت دلار متوقف شد؟

لینک کوتاه کپی شد

امروز جمعه ۳ بهمن نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲۶۵۰ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۱۵۰ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۷۴۰۰ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۶۹۰۰ قیمت خورده است.

صرافی-ملی-3-بهمن-768x565

چرا دلار در هفته که گذشت ارزان و دوباره گران شد؟

بعد از چندین هفته نوسان دلار در کانال ۲۵ هزار تومانی از بیستم دی ماه موج ریزشی این ارز آغاز شد و طی ۱۰ روز در صرافی ملی تا نرخ ۲۱ هزار تومان هم رسید.

البته از ظهر روز سه‌شنبه روند کاهشی متوقف شد و اسکناس آمریکایی دوباره به کانال ۲۲ هزار تومان در بازار آزاد رسید. با این حال طی همین مدت دلار کمترین بازدهی ماهانه دلار در سه سال اخیر را به ثبت رساند.

دلار ۳۰ دی ماه را در بازار آزاد با قیمت ۲۱ هزار تومان آغاز کرد. البته پیش از شروع بازار در ساعت ۹ صبح، بانک مرکزی نرخ خرید دلار در روز جاری را ۲۱ هزار و ۹۰ تومان و نرخ فروش را ۲۱ هزار و ۵۴۰ تومان اعلام کرده بود. با قیمت‌گذاری بازارساز، این سیگنال به معامله‌گران داده شد که احتمالا حمایتی قوی در کانال قیمتی ۲۱ هزارتومانی از دلار می‌شود.

به گفته فعالان بازار در شروع معاملات، فروشنده‌ها با تردید بیشتری وارد بازار شدند ولی در ادامه بازار، قیمت ۵۸۹۰ تومانی حواله درهم برای خریداران بسیار جذاب شد و معامله‌گران شروع به خرید درهم در بازار دبی کردند.

به دنبال افزایش قیمت درهم نقدی و حواله در بازار دبی، خریداران دلار نقدی هم وارد بازار شده و شروع به خرید کردند. با افزایش تقاضا، قیمت‌ها سیر صعودی گرفت و تعدادی زیادی از فروشنده‌های مردد هم وارد فاز خرید شدند.

مسئله دیگری که فعالان از آن به‌عنوان علت بازگشت روال بازار یاد می‌کنند رسیدن اخبار تجمع مالباختگان بورس مقابل سازمان بورس و خبر استعفای رئیس سازمان بورس بود. به باور آن‌ها با این ماجرا تعداد خریداران دلار بیشتر شد و دلار تا ساعت ۱۴ وارد کانال ۲۲ هزار تومانی شد و تا ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان پیش رفت.

اواخر ساعت کاری اما تا حدی از هیجان بازار فروکش شد و دلار به نرخ‌های پایین‌ترعقب نشینی کرد. با این حال روز چهارشنبه باز هم این اسکناس آمریکایی روند افزایشی داشت.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها