|

پیش بینی هواشناسی امروز یکشنبه 26 بهمن

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه‌ بارشی فعال به کشور از اواسط هفته خبر داد و گفت: افزایش دمای فعلی تداوم نخواهد داشت و دمای هوا در…

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه‌ بارشی فعال به کشور از اواسط هفته خبر داد و گفت: افزایش دمای فعلی تداوم نخواهد داشت و دمای هوا در آخر هفته در استان‌های ساحلی تا ١٢ درجه کاهش می‌یابد.

«کبری رفیعی» روز یکشنبه درباره وضعیت جوی کشور گفت: در پی ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه به کشور آسمان استان البرز پیش قراول جبهه بارشی است و عمدهی بارش‌ها در زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: تا روز سه شنبه در اغلب نقاط کشور تا بعد از ظهر، جوی آرام حاکم است که موجب می‌شود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.

به گفته رفیعی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود که موجب آغاز بارش ها در شمال غرب جنوب غرب و استان‌های البرز مرکزی می شود و روز چهارشنبه و پنج شنبه در پی تقویت این سامانه دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارانی و برفی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه و پنج شنبه در نوار شمالی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.  

رفیعی اضافه کرد: آسمان تهران امروز،  صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود. غبار محلی برای امروز پیش بینی شده و فردا هم آسمان تهران صاف است.

 

مشهد

هوا در مناطق مختلف این استان از امروز ۲۶ بهمن ماه تا پایان هفته جاری با روند افزایش دما، گرمتر خواهد شد.

همچنین ظرف این مدت وزش باد توام با گرد و خاک به ویژه روزهای پایانی هفته جاری یعنی پنجشنبه و جمعه آتی در مناطق مختلف خراسان رضوی شدت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با این وجود بارش پراکنده باران همراه با افت دما برای برخی نواحی خراسان رضوی در طول هفته جاری پیش‌بینی شده است. 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیشینه دمای امروز ۲۶ بهمن ماه مشهد را ۲۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی و بیان کرد: دمای هوای این کلانشهر تا روز پنجشنبه آتی ۳۰ بهمن ماه جاری با افزایش تدریجی به ۲۶ درجه خواهد رسید. 

وی گفت: کمینه دمای دیشب هوای مشهد نیز چهار درجه بالای صفر بود که به تدریج افزایش یافته و تا پایان هفته به ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد. 

قوچان در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای چهار درجه زیر صفر و سرخس واقع در شمال شرق استان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت از کلات واقع در شمال شرقی خراسان رضوی با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد. 

 

گلستان

کاهش محسوس بارش باران و افزایش دما در دی و بهمن موجب نگرانی کشاورزان دیم‌کار گلستانی شد اما پیش‌بینی هواشناسی برای آغاز بارش در هفته جاری امید به داشتن یک فصل زراعی خوب را در زارعان این استان زنده کرد.

ده ها هزار هکتار اراضی دیم از شهرستان بندرترکمن و گمیشان در غرب تا نوار مرزی گنبد و مراوه تپه در شرق گلستان همه ساله زیر کشت گندم و جوی دیم قرار می‌گیرد و حاصل‌خیزی این زمین ها در کنار آب و هوای مطلوب، به تولید محصولات با کیفیت منجر می گردد.

بارش اندک باران در پاییز و زمستان امسال و افزایش غیرمنتظره دما موجب نگرانی و ترس از خشکسالی در کشاورزان شد و برگزاری مراسمات دینی و آیینی برای باران خواهی از جمله صدقه باران در سیمین شهر و تعدادی از روستاهای آق قلا را افزایش داد.

تماس‌ مکرر با سازمان هواشناسی برای پیگیری زمان بارش و رصد مداوم کانال های پیش بینی هوا در فضای مجازی بیانگر هراس کشاورزان گلستانی از احتمال خشکسالی و تحمل خسارت ناشی از نبود بارش در فصل زراعی جاری است.

کشاورزان گلستان فصل زراعی جاری را با دشواری در تهیه بذر و کود آغاز کردند و به دلیل بارش های اندک، چشم امید به رحمت الهی دوخته اند که به گفته کارشناسان هواشناسی این آرزو در حال تحقق است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت با اینکه بارش دی و بهمن امسال از میزان متوسط کوتاه مدت کمتر بود اظهار امیدواری کرد که اواخر این هفته باران زیادی در استان از جمله مزارع گندم و جو مناطق شمالی ببارد.

نوربخش داداشی اظهار داشت: بر اساس نقشه‌ پیش‌یابی، سامانه پرفشار از روز چهارشنبه مناطق  شمالی گلستان را تحت تاثیر قرار می دهد و بخشی از نگرانی کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: در اسفندماه، گلستان باران شدیدی را تجربه نخواهد کرد و بارش ۱۵ میلی متر حداکثر میزان پیش‌بینی هواشناسی برای استان در آخرین مال سال است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که بارش برف استان در اسفند محسوس نیست و به همین دلیل ذخیره برف در یخچال های طبیعی یا کوهستانی استان اتفاق نمی افتد و تغذیه آب‌خوان‌های استان نیز کمتر از حد انتظار است.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها