|

پیش بینی هواشناسی امروز چهارشنبه 29 بهمن/برف و باران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در تمام نیمه غربی کشور بارندگی داریم و برای فردا فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش و به نواحی از…

لینک کوتاه کپی شد

بارندگی کل نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در تمام نیمه غربی کشور بارندگی داریم و برای فردا فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش و به نواحی از مرکز شرق و شمال شرق کشور می‌رسد.

«فریبا گودرزی» روز چهارشنبه گفت: سامانه بارشی امروز در استان‌های لرستان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات غربی اصفهان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز مرکزی، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب مرکزی و جنوب همدان فعال است.

وی ادامه داد: با گسترش فعالیت سامانه بارشی جدید در بسیاری از مناطق کشور احتمال طغیان رودخانه‌ها و بروز سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر، تاخیر و احتمال لغو پروازها و ریزش بهمن و کولاک برف وجود دارد. 

به گفته گودرزی روز پنج شنبه بارش ها در شمال غرب کاهش خواهد یافت و  در نیمه غربی کشور بیشتر و روز جمعه در نیمه شرقی کشور افزایش دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در نیمه غربی کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که روز جمعه به نیمه شرقی کشور خواهد رسید و دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: آسمان تهران امروز ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود و برای ساعات عصر احتمال بارش باران وجود دارد. همچنین در روزهای آینده هوای تهران سرد خواهد شد.

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی طی روزهای پنجشنبه تاشنبه هفته آینده در شمال، غرب و برخی مناطق جنوب شرق استان کرمان، یزد، گلستان و چندین استان دیگر وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران در غرب ، جنوب غرب و برخی ارتفاعات مناطق مرکزی و شمال استان رخ خواهد داد.

اکثر مناطق خصوصاً شمال، غرب و شرق استان کرمان از جمله شهرستان‌های رفسنجان، انار، شهربابک، سیرجان، راور، زرند، کرمان، بردسیر، لاله زار، ریگان، فهرج باد شدید خواهند داشت. 

 

پیش بینی وضعیت جوی البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که با استقرار سامانه پرفشار و سرد از امروز چهارشنبه در استان، شاهد کاهش دما، بارش برف و کولاک و باران در استان خواهیم بود.

آرش بهاروند احمدی: پیرو هشدار هواشناسی سطح  هشدار نارنجی ، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از از تقویت بیش از پیش سامانه قوی و سرد بارشی در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن از چهارشنبه ظهرتا  عصر جمعه عصر وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دما، ارتفاعات کولاک متناوب برف مورد انتظار است.

وی بیان داشت:  براین اساس امروز چهارشنبه آسمان البرز ابری و مه آلود، بعضی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق ، پنجشنبه آسمان ابری و مه آلود، رگبار شدید باران و برف ، رعد و برق، وزش باد ، کاهش دما، روز جمعه آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری و مه آلود ، بعضی ساعات بارش برف و باران و  یخبندان پیش بینی می شود.

بهاروند احمدی گفت : دمای هوای البرز طی سه روز گذشته ۱۰ درجه کاهش می یابد که دمای هوا در روز چهارشنبه بین ۱۰ تا ۲۰ درجه بالای صفر، پنجشنبه بین یک تا ۱۴ درجه بالای صفر و جمعه بین صفر تا ۱۰ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

روز شنبه هفته آینده آسمان البرز کمی تا نیمه ابری، مه آلود، عصر و شب پاره ای نقاط بارش خفیف و دمای هوا بین یک تا ۱۱ درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

وی از مردم و دستگاه های اجرایی خواست اقدامات پیشگیرانه به عمل آورند.

استان البرز با سپری کردن حدود پنج ماه از سال آبی جاری  روزهای کم بارشی نسبت به مدت مشابه سال قبل پشت سرگذاشته است.

 

پیش بینی وضعیت جوی ارومیه

دیرکل هواشناسی گلستان گفت که بر اثر فعالیت ۲ سامانه جوی، اهالی استان در ۴۸ ساعته آینده شاهد گرمای بیش از ۲۵ درجه، تندباد با سرعت افزون بر ۱۲۰ کیلومتر و بارش باران و برف شدید خواهند بود.

نور بخش داداشی روز چهارشنبه اظهار داشت: از نخستین ساعات بامداد امروز سامانه گرم جنوبی از بخش غربی وارد گلستان شد که بر اثر فعالیت آن افزایش محسوس دما تا بیش از ۲۵ درجه و  همچنین وزش شدید باد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در استان مورد انتظار است.

به گفته وی سرعت ورزش باد در ارتفاعات گلستان به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج، تردد قایق‌های صیادی و گردشگری را خطرناک می‌کند که در این مدت لازم است از رفت و آمد این وسایل جلوگیری شود.

داداشی همچنین گفت که فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

وی ادامه داد : این سامانه پس از کمتر ۲۴ ساعت از استان خارج و سامانه ناپایدار بارشی جایگزین آن خواهد شد .

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از روز پنجشنبه شاهد بارش باران بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتری در مناطق دشتی و بارش برف ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتری در مناطق کوهستانی خواهیم بود .

داداشی ادامه داد: سامانه بارشی قبل از بامداد جمعه از آسمان گلستان خارج خواهد شد.

وی هشدار داد که در این مدت ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده های کوهستانی و کولاک برف و احتمال آب گرفتگی در استان وجود دارد.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها