|

رصد بازار

قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز دوشنبه 4 اسفند 99

قیمت انواع طلا و سکه امروز دوشنبه 4 اسفند 99 در بازار چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

قیمت انواع طلا و سکه امروز دوشنبه 4 اسفند 99 موضوع مورد بحث این مقاله است. اگر برای شما سوال است که اطلاع از قمیت طلا و قیمت سکه امروز چه اهمیتی دارد، باید بگوییم که سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه در ایران نیز مانند بسیاری از کشور های دنیا رواج دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد وجود دارند که به صورت روزانه و هفتگی قیمت انواع سکه در بازار و طلا 18 عیار را چک می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت طلا هجده عیار و انواع سکه طرح قدیم و جدید ( امامی و بهار آزادی ) امروز دوشنبه 4 اسفند 99 می پردازیم. بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که قیمت طلا و سکه برای شما اهمیت دارد، در ادامه این مقاله برای اطلاع از قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه 4 اسفند 99 با ما همراه باشید تا بدانید که امروز دوشنبه 4 اسفند 99 انواع طلا و سکه در بازار چگونه قیمت گذاری شدند؟

پیشنهاد می شود: قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز شنبه 2 اسفند 99

 

قیمت طلا 18 عیار و سکه امروز 4 اسفند 99

در ادامه به به روز ترین قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز دوشنبه 4 اسفند ماه 99 توجه داشته باشید. قیمت طلا 18 عیار و سکه هر سه ساعت یکبار در وبسایت اتحادیه طلا و جواهر ایران به روز رسانی می شود. ما نیز به محض به روز شدن قمیت ها، قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز دوشنبه 4 اسفند 99 به روز می شوند. 

نوع قیمت (تومان)
سکه تمام طرح جدید  11,200,000
سکه تمام طرح قدیم  10,450,000
نیم سکه 6,400,000
ربع سکه 4,000,000
سکه گرمی 2,250,000
طلای 18 عیار 1,086,616
اونس طلا  1793/32 $

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار

امروز دوشنبه 4 اسفند ماه 99 ، قیمت طلا و سکه کاهش قابل توجهی داشته است. به نظر می رسد موضوع تفاهمات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی موجب واکنش بازار های مختلف مالی شده است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز دوشنبه 4 اسفند 99 نسبت به روز گذشته در حدود 300 هزار تومان کاهش داشته است. 

هم اکنون در دومین به روز رسانی قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز دوشنبه 4 اسفند ماه 99 ، قیمت هر اونس طلای 18 عیار برابر با 1,089,616 تومان می باشد. 

پیش بینی قیمت طلا امروز دوشنبه 4 اسفند 99

کاهش نرخ ارز در بازار داخلی که به دلیل بگو مگوهای سیاسی در مورد مساله برجام و انرژی هسته‌ای ایران مطرح شده و در جهت مثبت بوده، سبب شده قیمت ارز نوسانات زیادی را تجربه کند؛ نوسانات بازار ارز به نوسان نرخ‌ها در بازار سکه و طلا منتقل شده است. بدین ترتیب اگر امروز کاهش قیمت دلار ادامه یابد، احتمالا ارزانی طلا هم ادامه ‌دار است.

اقتصادنیوز نیز درباره آینده طلا نوشته است: بر اساس گزارش کیتکو، اندرو شیتز ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری مورگان استنلی پیش بینی می کند که طلا در سال ۲۰۲۱ بیش از این افتی که تجربه کرده روند نزولی خود را ادامه داده است.

اقتصاد دانان مورگان استنلی پیش بینی می کنند که تورم آمریکا طی دو سال آینده کمی بیش از ۲٪ افزایش یابد. بنابراین ، این به سختی سناریوی فراری برای تورم است که به نظر می رسد طلا برای آن مناسب تر باشد. طلا سرمایه ای است که روایت در آن اهمیت دارد. در سال ۲۰۲۱ به نظر می رسد پاندمیک بهتر می شود. داده های اقتصادی در حال بهبود است. سیاست آرامتر شده است. و نرخ بهره در حال افزایش است.

همچنین گفته می شود عملکرد طلا به ویژه در مقایسه با سایر کالا ها کم است. ارزیابی آن جذابیت خاصی ندارد. حرکت قیمتی ضعیف است ، به این معنی که کالاهایی که در حال سقوط هستند اغلب تمایل به نزول دارند. و داده های اقتصادی فعلی ، که در حال بهبود است ، اغلب به این معنی است که طلا کمتر از دارایی های دیگر عمل می کند.

در مورد طلا ، قیمت کمی زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس پیش بینی شده است. تا پایان سال ؛ حتی با افزایش نرخ تورم ، طلا کاهش بیشتر از سطح فعلی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفته است: با مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز، طلا و سکه ارزان شد و پیش‌بینی می‌شود فردا طلا همانند امروز روند نزولی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا در سال 1400

اگرچه سرمایه گذاری در بازار طلا یکی از راه های پر ریسک سرمایه گذاری در بازار می باشد. اما به هر ترتیب افراد زیادی ترجیح به خرید و نگهداری طلا و سکه دارند تا پول نقد. قیمت طلا و سکه در روز های اخیر اگرچه با نوسان همراه بوده اما این نوسانات منطقی است و شاهد افت قیمت و یا افزایش قیمت بی سابقه در بازار طلا 18 عیار و سکه نبوده ایم. به عبارت دیگر بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا قیمت طلا جهانی ثبات بیشتری را تجربه کرده است. 

پیشنهاد می شود: قیمت دلار و یورو صرافی ملی امروز یکشنبه 3 اسفند 99 اعلام شد

اما نتیجه نظر سنجی ها و نظر کارشناسان همگی از این موضوع دلالت دارد که قیمت طلا و سکه در روز های آینده ریزش خواهد داشت. نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد فضا در بازار طلا پس از این که قیمت ‌ها تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه به پایین‌ترین حد در هشت ماه اخیر نزول کردند، منفی شده است. توجه داشته باشید که کارشناسان معتقد هستند که قیمت طلای جهانی و تبع آن قیمت سکه در بازار ایران در کوتاه مدت کاهش خواهد داشت. اما در گذشته همواره شاهد آن بودیم که قیمت طلا به عنوان یک فلز نایاب، گرانقیمت و ارزشمند، افزایشی بوده است و همواره جای رشد نیز خواهد داشت.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها