|

یک نفر می‌خواهد به زور رئیس فدراسیون فوتبال شود!

دو ورزشی نویس در فضای مجازی ادعا کردند عده‌ای در تلاش هستند انتخابات فدراسیون فوتبال را به نفع گزینه‌ای که خود را گزینه دولت می‌نامد،…

لینک کوتاه کپی شد

از همان روز اول که اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شد، رسانه طرفداری اقدام به گفتگو با اعضای مجمع کرد تا معیارهای آنها برای رای دادن به نامزد موردنظرشان را بداند و پرسش ثابت این گفتگوها که به شکل روزشمار منتشر شد، این بود که آیا نگران نیستید انتخابات دستوری و توصیه ای شود؟ 

حالا در آستانه برگزاری انتخابات شایعه هایی به گوش می رسد که برخی افراد در تلاش هستند به اعضای مجموعه دستور بدهند یک گزینه خاص را به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب کنند.

آیا این نامزد از حمایت پشت پرده برخوردار است؟

البته از همان روز نام نویسی این گزینه، شایعه شد این نامزد با این که از لحاظ گرایش سیاسی قرابتی با دولت فعلی ندارد مورد حمایت وزارت ورزش و گزینه نزدیک به دولت است. اگرچه وزارت ورزش در ادامه بارها تاکید کرد از هیچ گزینه ای در انتخابات فدراسیون فوتبال حمایت نمی کند اما از آن جایی که برخی مدیران فدراسیون فوتبال در تلاش های شان برای جمع آوری رای به نفع این نامزد ادعا کرده اند نظر دولت و وزارت ورزش این است که همین شخص رییس فدراسیون شود، تقریبا تمامی اهالی فوتبال به این باور رسیده اند که گزینه موردنظر از حمایت پشت پرده برخوردار است.

مجمع علاقه ای به رییس ضد فوتبال ندارد

 با این همه مجمع هیچ علاقه ای به حمایت از این گزینه ندارد. سابقه این مدیر که بارها در تضاد با فوتبال بوده و در مناصب مختلفی که داشته، بارها علیه فوتبال تصمیم گرفته باعث شده اعضای مجمع تمایل به حمایت از او نداشته باشند. گفته می شد این نامزد هم تقریبا به این نتیجه رسیده بود که رای نمی آورد و بهتر است کنار بکشد اما حالا دو روزی می شود که شایعه تازه ای به راه افتاده و شایعه شده این کاندیدا که تا نیم قدمی انصارف از شرکت در انتخابات رفته بود، تغییر رویه داده و می خواهد دستوری رییس فدراسیون فوتبال شود.

افشاگری دو روزنامه نگار ورزشی

امروز صبح محمد جماعت، روزنامه نگار ورزشی و سردبیر ورزشی فارس توییت کرد؛ شائبه ها درباره مهندسی فدراسیون از سوی یک نهاد نظارتی وابسته به دولت تشدید شده است. این اتفاق آثار ویران کننده ای برای فوتبال خواهد داشت.

ظهر امروز نیز محسن جعفری، ورزشی نویس و سردبیر ورزشی خبرگزاری میزان منتسب به قوه قضاییه، پا را فراتر گذاشت و نوشت:روز مهندس تمام شده اما برخی مهندسان همچنان در حال کار هستند.

این روزنامه نگار ورزشی در ادامه توییت خود، گزینه ای که شایعه شده تحت حمایت دولت است را خطاب قرار داد و نوشت: استاد عزیز، به زور نمی شود رییس فدراسیون شد. با تهدید و افترا هم نمی شود. لطفا بیشتر تلاش کن... ایجاد این فضای امنیتی و بگیر و ببند در آستانه انتخابات فدراسیون دور از انصاف است و قطعا روح رقابت را خدشه دار می کند.

شائبه انتخابات دستوری

اغلب روزنامه نگاران ورزشی با این گزینه که می کوشد فرا قانونی روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بنشیند، زاویه دارند. نقدهای آنها به این گزینه که در آخرین منصب ورزشی اش هم کارنامه ای ضعیف به جا گذاشته دور از انتظار نیست اما این که دو ورزشی نویس صراحتا ادعا کرده اند این شخص می خواهد به زور رییس فدراسیون فوتبال شود، جای پیگیری دارد. این دو روزنامه نگار از دو طیف مختلف هستند و نمی توان این فرضیه را مطرح کرد که یک نامزد خاص قصد تخریب رقیب را دارد و به همین دلیل شایعه مهندسی انتخابات را بر سر زبان ها انداخته است.

هر یک از این دو ورزشی نویس طی روزهای گذشته به نامزد متفاوتی گرایش داشتند و همین مساله که نگاه آنها به انتخابات یکسان نیست این شائبه را تقویت می کند که نامزد بازنده انتخابات وقتی از تلاش برای گرفتن رای ناامید شده، می خواهد دستوری رییس فدراسیون شود. با این همه امیدواریم این شائبه ها و شایعه ها صحت نداشته باشد و اعضای مجمع روز دهم اسفند ماه بعد از شنیدن طرح و برنامه نامزدها به گزینه ای که فوتبالی باشد و به نفع فوتبال عمل کند، رای بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها