|

پیش بینی هواشناسی امروز شنبه 23 اسفند/ تداوم بارش برف و باران

بارش‌ در غرب کشور پایان یافت و امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شرقی اصفهان و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش باران، برف و کولاک از غرب کشور به ارتفاعات مناطقی از شرق و شمال شرق کشور، استان‌های ساحلی خزر، شرق اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان متمرکز و سامانه بارشی اواخر وقت امروز از کشور خارج خواهد شد.

«امین‌حسین نقشینه» امروز (شنبه) افزود: بارش‌ها در غرب کشور پایان یافت و امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شرقی اصفهان و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق به شکل کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران، همچنین در مناطق مستعد به شکل تگرگ خواهد بود و سامانه بارشی عصر امروز از کشور خارج می‌شود.

نقشینه ادامه‌داد: یخبندان، مه، کاهش دید و کولاک در روز جاری برای این مناطق پیش بینی می‌شود و دمای هوا در مناطق غرب و شرق کشور امروز به زیر صفر خواهد رسید.

وی بیان‌داشت: امروز برای نیمه شرقی کشور و در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا برای نیمه شمالی کشور تا پایان امروز و کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما برای شرق کشور تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: روند افزایش دما در این مناطق از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

وی گفت: بر این اساس از یکشنبه تا سه‌شنبه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است و از دوشنبه دما در  مناطق ذکر شده مجدد گرم می‌شود.

نقشینه اضافه‌کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، امروز دمای هوای پایتخت مجدد کاهش خواهد یافت و بیشینه و کمینه دما امروز تهران به ترتیب هشت درجه و صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

پیش بینی وضعیت جوی کرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با خروج سامانه بارشی از استان طی امروز تا فردا یکشنبه، دمای هوا بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

علی پناهی روز شنبه اظهار داشت: براساس آخرین مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی که از عصر پنجشنبه وارد استان شده بود به تدریج در حال خروج است و به دنبال آن دما به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری، وضعیت جوی استان آرام و نسبتا پایدار بوده و پدیده‌های جوی طی این مدت، افزایش ابر و وزش باد طی ساعات بعدازظهر خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی طی فعالیت سامانه بارشی مربوط به سروآباد بود، یادآور شد: از روز یکشنبه دمای هوا در استان به تدریج روند افزایشی می‌یابد

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن بیش از ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹)  که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد. سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی