|

پیش بینی هواشناسی امروز پنجشنبه 28 اسفند/بارش برف وباران

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران طی امروز در اکثر مناطق کشور نسبت به وزش بادهای شدید و خیلی شدید در ۱۴ استان‌ها هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران طی امروز در اکثر مناطق کشور نسبت به وزش بادهای شدید و خیلی شدید در ۱۴ استان‌ها هشدار داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای اکثر مناطق کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. فردا در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق‌، شرق، جنوب شرق، جنوب، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده اول فروردین 1400 در برخی مناطق شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق شرق کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز با جنوبی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما 8 تا 12 درجه‌ای اتفاق می‌افتد و فردا با شمالی شدن جریانات کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما روی می‌دهد.

با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما، امروز امکان ذوب برف، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

امروز و فردا در شمال غرب، غرب، بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است. امروز شمال خلیج‌فارس و از جمعه تا دوشنبه هفته آینده بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و روزهای شنبه تا دوشنبه آینده تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وزش بادهای شدید و خیلی شدید تا سرعت 110 کیلومتر بر ساعت هشدار داد؛

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین 60 تا 110 کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از 110کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی

منطقه اثر:

پنجشنبه 99/12/28 : آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان.

جمعه 99/12/29 : جنوب اصفهان، شمال فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، سمنان.

اثر مخاطره: بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا (بویژه در شرق و جنوب شرق کشور)، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان.

توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی بویژه در جنوب کشور و سایر اقدامات پیشگیرانه.

پیش بینی وضعیت جوی خراسان شمالی

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و از اواخر وقت امشب سبب بارش باران به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان خواهد شد.

مهری هاشمی دوین روز پنجشنبه اظهار داشت: برای امروز، افزایش ابر و وزش باد، در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده است که با گرد و خاک همراه است.

وی افزود: از اواخر امشب تا اوایل صبح فردا رگبار پراکنده با رعد و برق برای نیمه شمالی استان پیش بینی شده است.

هاشمی دوین خاطرنشان کرد: برای روز شنبه هم مردم استان شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده بویژه در شمال شرق استان خواهند بود.

 رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوای امروز به صورت نسبی افزایش می یابد اما از فردا تا روز شنبه شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

میانگین بارندگی در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها