|

پیش بینی هواشناسی امروز شنبه 7 فروردین/بارش باران در برخی مناطق

بارش برف و باران و وزش باد شدید تا چهارشنبه در برخی استان‌ها از کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در پاره‌ای مناطق

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد شدید تا چهارشنبه در برخی استان‌ها از کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در پاره‌ای مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.شدت بارش برای شمال خراسان رضوی خراسان شمالی گلستان و برخی مناطق شمال غرب خواهد بود.

فردا یکشنبه 8 فروردین بارش ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی اردبیل و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و آسمان سایر مناطق کشور آرام خواهد بود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه جو پایداری در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود. طی امروز و فردا در شمال غرب و سواحل دریای خزر و فردا در شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش 7 تا 12 درجه ای دما پیش بینی می شود.

همچنین طی امروز و فردا در برخی مناطق شرق و جنوب شرق و مرکز وزش باد شدید روی می دهد که در مناطق مستعد باعث ایجاد پدیده گردوخاک خواهد شد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج و طوفانی است. روز چهارشنبه برای برخی مناطق غرب و شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش بینی شده است.

پیش بینی وضعیت جوی قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: براساس خروجی مدل‌های هواشناسی، پدیده غالب جوی وزش بادهای جنوبی همراه با پدیده گرد و غبار در برخی مناطق این استان است.

مهدی آخوندی روز شنبه اظهار داشت: وضعیت جوی استان قزوین طی چند روز آینده نسبتا پایدار می باشد و پدیده غالب جوی امروز در سطح منطقه وزش بادهای جنوبی است.

وی یادآورشد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از اواخر امروز شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود تا جایی که صبح روز یکشنبه میزان دمای هوا کاهش یافته و از این رو احتمال سرمازدگی محصولات زراعی نیز وجود خواهد داشت.

به گفته آخوندی با ورود جریانات شمالی، کشاورزان حتما تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی و زراعی را داشته باشند.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

پیش بینی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و توفان گردوخاک از اواخر روزیکشنبه پنج شهرستان شمالی استان را فرا می‌گیرد.

محسن حیدری روز شنبه اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده ای، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، احتمال سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان های درحال احداث و کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما درمناطق شمالی و مرکزی استان از پیامدهای این باد شدید است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فعال شدن چشمه های تولدی گردوغبار شمال استان و مرز شرقی انتظار می رود با وزش باد شدید توده عظیم گردوغبار شکل گیرد و رفته رفته به عرض های پایین در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی نیز برسد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می شود از تردد های غیر ضروری در راههای ارتباطی شمال استان خودداری شود و کشاورزان نسبت به کنترل پوشش گلخانه ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آمادگی دستگاههای امدادی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از توصیه های دیگر هواشناسی برای عبور از شرایط پیش رو در شمال استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود وزش باد شدید و توفان گردوخاک روز پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد پایان یابد.

پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در بیشتر ایام سال بویژه اواخر بهار تا پاییز با بادهای موسمی معروف به ۱۲۰ روزه و گردو غبار روبرو هستند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها