|

پیش بینی هواشناسی امروز سه شنبه 17 فروردین/ورود سامانه بارشی جدید

​سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا ۱۸ فروردین از بارش باران، برف و تگرگ تا آخر هفته خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا ۱۸ فروردین از بارش باران، برف و تگرگ تا آخر هفته در ۲۶ استان خبر داد.

بر اساس پیش بینی مبنی بر نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق،بخش‌هایی از شرق، سواحل شرقی دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارندگی پیش بینی شده و اواخر امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

شدت بارش‌های امروز مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ شرق مازندران و گلستان است. امروز همچنین در برخی مناطق تهران،‌ البرز، قم،‌ مرکزی، قزوین، سمنان،‌ شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد نسبتا شدید روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده که به تناوب تا پایان هفته فعال خواهد بود. این سامانه روز دوشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و به تدریج در شمال شرق باعث بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می‌شود.

روز سه شنبه در نیمه شمالی و برخی مناطقی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خوزستان، جنوب فارس و جنوب کرمان بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

از فردا تا دوشنبه نیز به دلیل نفوذ و استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور به طور میانگین کاهش دمای 5 تا 10 درجه برای این مناطق پیش بینی شده است. به گزارش تسنیم، برای تهران نیز طی امروز و فردا آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و برای روز سه شنبه قسمتی ابری، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

پیش بینی وضعیت جوی قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی شنبه شب هفته آینده وارد استان شده و سراسر منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مریم بهروزی روز سه‌شنبه اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، جو استان قزوین تا پنجشنبه هفته جاری پایدار بوده و انتظار بارش نیز نداریم.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شب با گذر پیاپی امواج در سطح منطقه باعث افزایش ابر، بارش، رعد و برق و بارش های پراکنده‌ای خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، از شنبه شب هفته آینده تا پایان روز یکشنبه سامانه بارشی وارد منطقه شده و تمام سطح استان را همراه با رعد و برق و وزش باد تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که در خصوص نحوه فعالیت این سامانه طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۳ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی و بویین زهرا با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت ۶ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها