|

ممنوع التصویری بهروز وثوقی؛ پای میرحسین و خاتمی در میان است؟

چه کسانی فردین، ناصر ملک مطیعی، بهروز وثوقی و … را ممنوع التصویر کردند؟

لینک کوتاه کپی شد

بهروز وثوقی، پست راجع به‌ممنوع‌الکار شدن‌اش توسط خاتمی، موسوی و مخملباف را حذف کرد. این اتفاق واکنش‌هایی از جمله از سوی روزنامه‌نگارانی از سوی دو جناح در توییتر ایجاد کرده بود.

به نقل از پیج سینمایی «سینما گرام»؛ دو سال پیش و مدتی بعد ار درگذشت ناصر ملک مطیعی نامه هایی اداری از دهه شصت منتشر شدند که نشان می دادند فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی توسط نخست وزیر و وزیر ارشاد وقت یعنی میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی ممنوع الکار شده اند.

از طرفی سال هاست که بسیاری از اهالی سینما خاطره های زیادی از محسن مخملباف در دهه شصت تعریف می کنند که در جهت ممنوع الکاری ستاره های بازیگری تلاش های بسیاری کرده.

اکنون بعد از ۴۲ سال، بهروز وثوقی نیز این مسایل را تایید کرد. او عکسی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: چه کسانی فردین، ناصر ملک مطیعی، بهروز وثوقی و … را ممنوع التصویر کردند؟

سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و محسن مخملباف

اما حالا این پست حذف شد.

2582652_163

دلیل ممنوع الکار شدن بهروز وثوقی، ملک مطیعی و فردین

محمد بهشتی از مدیران سینمایی دهه شصت در نشستی از عدم حضور و فعالیت برخی از بازیگران قبل از انقلاب گفت: “وقتی می گفتیم سینما مردم یاد چیزهایی می افتادند و ما با تغییراتی می خواستیم مردم یاد آن چیز ها نیفتند.

به همین علت برخی از سوپر استارها تا یه زمانی نباید حضور می داشتند، این به این معنی نبود که این ها آدم های بدی بودند چه بسا که انسان های شریفی بودند.

شخصا با آقای ملک مطیعی و مرحوم فردین در همان زمان صحبت کردم و توضیح دادم.

وی افزود: فردین جز آدم های محترم قبل از انقلاب بود، او جوانمرد و خانواده دوست بود و من به ایشان توضیح دادم که علت ممنوع الکاری سوپراستارهای قبل از انقلاب به علت این است که آرامش روانی بهتری سینما پیدا کند.

vosooghi-1

مرحوم فردین خودشان خواستند که حضور نداشته باشند و گفت: ” سینما مهم تر از خودم است”.

بهشتی در ادامه گفت: آقای وثوقی از طریق شخصی پیام دادند که به ایران باز گردند و من در جواب به ایشان گفتم که اگر از لحاظ مالی و امنیتی مشکلی ندارند ، دلیلی برای عدم حضورشان در ایران وجود ندارد.

محمد بهشتی در آخر اضافه کرد: فضای بحران زده سیاسی است که اجازه می دهد از مرگ مرحوم ناصر ملک مطیعی استفاده ابزاری شود و اینکه صورت حساب 40 ساله بر روی میز می گزارند بی انصافی است.

شهاب حسینی بازیگر شناخته شده سینمای ایران در یک نامه سرگشاده از رئیس جمهور درخواست کرده تا اجازه حضور بهروز وثوقی روی پرده‌های سینما صادر شود.

ادعای یک تهیه‌کننده سینما علیه بهروز وثوقی

سید محمود رضوی،مشاور هنری رئیس مجلس و تهیه کننده سینما و تلویزیون در کلاب هاوس بیان داشت: «بهروز وثوقی به خاطر یک پرونده قتل (که بخشی از تقصیر است) و پرونده قاچاق به ایران نمی‌آید؛وثوقی خودش به ایران نمی‌آید، و اِلا او هم می‌تواند مثل خیلی از بازیگران و خوانندگان به ایران بیاید.»

واکنش شهاب حسینی به ممنوع الکاری بهروز وثوقی

بهروز وثوقی در نسخه جدید فیلم آشغال‌های دوست داشتنی حضور کوتاهی دارد و همین قضیه باعث شده تا عوامل این فیلم از جمله شهاب حسینی به عنوان یکی از بازیگران اصلی به دنبال رفع ممنوعیت این بازیگر پرسابقه سینمای قبل از انقلاب اسلامی باشند.

پیش از این هم شهاب حسینی به خاطر عدم حمایت از تحریم جشنواره فیلم فجر توسط اهالی سینما مورد انتقاد گروه زیادی از مردم قرار گرفته بود.

1560770937948874

در آن زمان او می‌گفت که نباید در چنین شرایطی میدان هنر خالی شود. در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنم که عجیب است که در میان اهالی شناخته شده سینما، از شهاب حسینی گرفته تا دیگر چهره‌های معروف، کمتر کسی پیدا می‌شود که با وجود فعالیت در زمینه نوشتن، علائم نگارشی را هم بلد بوده و رعایت کند؛ قوانینی که حتی در نامه به رئیس جمهور هم شاهد رعایت شدن آن‌ نیستیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها