|

توقف معاملات خودرو در فضای مجازی

قیمت انواع پراید و تیبا امروز یکشنبه 29 فرورین 1400

با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود هفت میلیون تومان گران شده و به‌قیمت 129 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 113 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

قیمت انواع پراید امروز یکشنبه 29 فروردین 1400

خودرو قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  129,500,000
سایپا 131  113,500,000
سایپا 151  124,500,000
تیبا 1  128،000,000
تیبا 2 137,0500,000

قیمت خودرو در اردیبهشت سقوط می کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز فروردین ۱۴۰۰ در شرایطی رو به پایان است که وزیر صمت وعده داده بود قیمت خودرو حداکثر تا اردیبهشت امسال کاهشی شود.

این در حالی است که حالا زمزمه افزایش احتمالی قیمت خودرو به گوش می‌رسد. محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو به تجارت‌نیوز گفته است که هزینه تولید قطعه خودرو بالا رفته و قطعه سازان به زودی به خودروسازان قیمت جدید قطعات را اعلام می‌کنند.

او معتقد است که با افزایش هزینه تولید قطعات، دستمزد کارگر و افزایش هزینه انرژی قیمت خودرو احتمالا صعودی است.

هرچند که فعالان بازار خودرو می‌گویند بازار همچون روزهای پایانی سال گذشته سوت و کور است و احتمال افزایش قیمت در بازار راکد کم است.

از آن سمت با انتشار صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور مربوط به اسفندماه سال ۹۹ مشخص شد خودروسازان سال گذشته با تولید ۹۰۰ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو (شامل محصولات سواری و وانت) به کار خود پایان دادند.

این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد بیش از ۴ درصدی را به خود می‌بیند. به این ترتیب خودروسازان با تولید ۹۰۰ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو در کشور، باز هم از برنامه‌ریزی وزارت صمت عقب ماندند.

سیاست‌گذار خودرو تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را در سال ۹۹ برای سه خودروساز بزرگ کشور پیش‌بینی کرده بود.

عددی که بازار را به شرایط متعادل عرضه و تقاضا می‌رساند اما گویا هنوز خووروسازان از این عدد فاصله دارند. از طرف دیگر مذاکرات برجامی هم دشوار و پیچیده شده است و احتمال دستیابی کوتاه مدت به نتیجه را دور از ذهن کرده است.

مذاکراتی که گویا امریکا بنا ندارد تمامی تحریمها را لغو کند و اخبار حاکی از لغو بخشی از تحریمها در صورت حصول به نتیجه مشخص است.

با این حساب به نظر می‌رسد احتمال تحقق وعده وزیر صمت مبنی بر سقوط قیمت خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۰ ضعیف است.

توقف معاملات خودرو در فضای مجازی

به گزارش تجارت‌نیوز، هر چند به دلیل اعمال محدودیت‌ها اکثر واحدهای صنفی تعطیل هستند اما در فضای مجازی عده‌ای خودرو خرید و فروش می‌کنند. نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اما از توقف خرید و فروش خودرو در فضای مجازی گفت.

نعمت الله کاشانی نسب گفت: در حال حاضر هیچ معامله خودرویی انجام نمی‌شود و در هفته پایانی فروردین بازار خودرو همانند قبل از نوروز است. بنابراین قیمت خودرو تغییر خاصی ندارد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، برخی در فضای مجازی قیمت‌های سلیقه ای ارائه می‌دهند که این قیمتها قیمت واقعی خودرو نیست.

کاشانی نسب همچنین گفت: برای تحلیل آینده بازار خودرو باید منتظر تمام شدن محدودیت کرونایی و باز شدن بازارها بود و البته مذاکرت سیاسی هم در بازار خودرو بی‌تاثیر نیست و چنانچه مذاکرات مثبت پیش برود، خودرو ارزان خواهد شد.

هرچند که هفته گذشته اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود:« بازار خودرو به سخنان رئیس شورای رقابت واکنش نشان داده و تقاضا برای خرید خودروهای کارکرده زیاد شده است و برخی خودروهای ایرانی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان گران شده است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها