|

طلا بخریم یا بفروشیم؟/ آینده طلا تا انتخابات ۱۴۰۰

قیمت طلا وسکه امروز پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400

قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 چند است؟

لینک کوتاه کپی شد

امروز پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 سکه تمام بهار آزادی امروز 9 میلیون و 750 هزارتومان فروخته شد و هر قطعه سکه امامی 9 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورد.

نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 650 هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و 50 هزار تومان ارزش گذاری شدند و هر گرم طلا ۱۸ عیار 988 هزار و503 تومان قیمت خورد.

قیمت ها تا ساعت 4 عصر به روز رسانی می شوند.

انواع طلا و سکه قیمت فروش قیمت خرید
سکه بهار آزادی 9,750,000 9,400,000
سکه امامی 9,900,000 9,600,000
نیم سکه 5,650,000 5,450,000
ربع سکه 3,650,000 3,520,000
سکه گرمی 2,050,000 1,950,000
گرم طلای 18 عیار 988,503   
مثقال طلا 4,282,000  
اونس طلا 1,777.57

طلا بخریم یا بفروشیم؟/ آینده طلا تا انتخابات ۱۴۰۰

بسیاری از مشتریان این بازار بر این تصور هستند که طلا تا انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر از این ریزش قیمت را تجربه می‌کند و برای معامله طلا مردد هستند اما کارشناسان این بازار چه می‌گویند و از آینده طلا چه تحلیلی دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز بهای طلا از مرداد سال ۹۹ با شیب تندی صعود کرد و قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به بالای یک میلیون تومان رسید. از آن زمان تا اردیبهشت امسال بهای طلا فقط یک بار به زیر یک میلیون تومان رسید و آن اواخر دی ماه پارسال بود که حسن روحانی از دلار ۱۵ هزار تومانی حرف زد و اخبار متناقضی از آزادسازی دلارهای بلوکه شده رسید. حالا دوباره از ۵ اردیبهشت قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به زیر یک میلیون تومان رسیده است.

تحلیل محمد سعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره آینده بازار طلا تا انتخابات ۱۴۰۰ این است که طلا تا انتخابات سال ۱۴۰۰ کاهش قیمت خواهد داشت. او به فارس گفته است که هرچه به انتخابات نزدیک شویم قیمت طلا و دلار کمتر می‌شود. ضمن اینکه کاهش قدرت خرید مردم در این بازار موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها شده است.

او ادامه می‌دهد: هرچند که قاعده بازارهای ایران برخلاف بازار جهان است و با افزایش قیمت موج تقاضا شکل می‌گیرد و مردم با کاهش قیمت از خرید دست می‌کشند.

عبدالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم به ایمنا گفته است: پیش بینی می‌شود تا زمانی که نتیجه مذاکرات وین مشخص نشود قیمت هر گرم طلا بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بماند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی هم به تجارت‌نیوز توضیح داده است که تا زمانی که بازارها در ابهام مذاکرات وین و نتیجه انتخابات هستند، قیمت طلا روی محدوده‌های فعلی نوسان می‌کند.

این کارشناس درباره مهار کرونا و احتمال سقوط قیمت طلا در بازار جهان هم می‌گوید: این احتمال دور از ذهن بوده و فقط حوادثی مثل جنگ یا بهار عربی یا حملات تروریستی در سطح حمله به برج‌های دوقلو امریکا و … می‌تواند به صورت ناگهانی قیمت جهانی طلا را بشکند و غیر از این روند طلای جهانی بر همین منوال و با نوسان کمتر خواهد بود.

محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم در پاسخ به این پرسش گفته است: قیمت جهانی طلا رو به افزایش است و با توجه به این که طلا یک منبع معدنی است و باید استخراج شود و هزینه استخراج نیز سنگین است هزینه تولید آن را بیشتر کرده است علاوه بر این روی آوردن سایر کشورهای مختلف به خرید طلا در یک و دو سال گذشته می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

او همچنین افزود: بر اساس آمار شورای جهانی طلا در این مدت بسیاری از کشورها به خرید طلا روی آورده و طلا را به عنوان یک ذخیره امن از بازار خریداری می‌کنند و به صندوق‌های خود واریز می‌کنند، بنابراین افزایش هزینه‌های استخراج و افزایش تقاضای جهانی منجر به افزایش قیمت جهانی طلا می‌شود و پیش بینی‌ها بر این است قیمت جهانی طلا که اکنون بین هزار و ۷۰۰ و هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد به بیش از دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

گام کوچک رو به جلوی طلا و نقره / فلز زرد همچنان صعودی است

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده آمریکا اندکی افزایش یافت. در نمودارهای روزانه هر دو فلز گرانبها روند صعودی کاملا قابل مشاهده است و به نظر می‌رسد روند صعودی قیمت‌ها ادامه دار باشد.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ افزایش قیمت هر چند اندک بازار فلزات گرانبها در نخستین روز معاملاتی هفته، بیانگر کمترین سطح مقاومت در برابر روند صعودی است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۰.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۷۸.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۰ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۱۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

از جمله مهمترین اخبار اقتصادی تاثیرگذار بر روند قیمت‌های بازار فلزات گرانبها جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC است که قرار است از امروز آغاز و عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه و نشست مطبوعاتی جروم پاول رییس فدرال رزرو به پایان برسد. این در حالی است که انتظار هیچ تغییری در سیاست‌های پولی فدرال رزرو وجود ندارد و چشم انداز تورم و هر گونه اظهارنظری در مورد سیاست‌های پولی بانک چندان دور از آنچه که اکنون اجرا می‌شود، نیست.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده شاخص داو جونز در حالی کاهش یافت که هر دو شاخص اس‌اندپی و نزدک روز معاملاتی سبزی را پشت سر گذاشتند. همزمان با پایان معاملات، نزدک نخستین رکورد خود را از ماه فوریه تا به امروز به ثبت رساند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی جنبه سرسختانه تقویت اقتصاد جهانی پس از دوران همه گیری کرونا هستند. همزمان باید به این نکته توجه داشت که اگرچه برخی از کشورهای جهان از اوج شیوع کرونا فاصله می‌گیرند اما برخی دیگر از کشورها از جمله هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری به شدت درگیر موج جدیدی از شیوع ویروس است. مساله دیگری که بر دیدگاه سرمایه‌گذاران تاثیرگذار بوده، طرح افزایش مالیاتی جو بایدن رییس جمهوری دموکرات آمریکاست.

در بازارهای کلیدی خارجی، در میان روند نزولی کوتاه مدت، شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. قیمت نفت خام نیمکس با اندکی کاهش به ۶۱.۹۰ دلار در هر بشکه رسید و همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا در محدوده ۱.۵۷ درصدی معامله شد. برای مقایسه کافی است نگاهی به بازده اوراق دیگر کشورها داشته باشیم، در حال حاضر اوراق آلمان منفی ۰.۲۵۶ درصد و اوراق قرضه ده ساله انگلیس در حدود ۰.۷۵۳ درصد بازده دارد.

طلا

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، نمودارهای روزانه بیانگر روند صعودی چهار هفته‌ای است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آوریل یعنی ۱۷۹۸.۴۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۸.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۳.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

روند صعودی معاملات آتی نقره می به نظر می‌رسد که از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه نقره هم به نوعی بیانگر یک روند صعودی چهار هفته‌ای در معاملات آتی است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۲۴.۶۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آوریل یعنی ۲۶.۷۳ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۹۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۶۷ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی