|

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده / خودرو باز هم گران می‌شود؟

قیمت انواع پراید و تیبا امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400

با کاهش دلار، خودروهای ایران خودرو و سایپا کاهش قیمت داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بودیم.

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با کاهش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود هفت میلیون تومان گران شده و به‌قیمت 128 میلیون  فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 111 میلیون و 500هزار تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

قیمت انواع پراید امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400

خودرو قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  128,000,000
سایپا 131  111,500,000
سایپا 151  122,000,000
تیبا 1  123،500,000
تیبا 2 132,000,000

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده / خودرو باز هم گران می‌شود؟

چندی پیش شورای رقابت خودرو را گران کرد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو این افزایش قیمت را در روند بازار تاثیرگذار دانست و گفت: با نوسان افزایشی قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود خودرو از شنبه روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شورای رقابت قیمت محصولات ایران‌خودرو را به طور متوسط ۸.۲ درصد و قیمت محصولات شرکت سایپا را به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش داد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در سه روز گذشته قیمت خودرو روند کاهشی داشت اما با تصمیم اخیر شورای رقابت و و نوسان افزایشی قیمت دلار قیمت خودروها هم دستخوش تغییر شد.

مهدی دادفر پیش‌بینی می‌کند که در هفته سوم اردیبهشت ماه با نوسان افزایشی قیمت دلار احتمالا قیمت خودروها هم اندکی تغییر می‌کند.

خودروهای خارجی خرید و فروش نمی‌شود

در حالی نمایشگاه‌داران بازار خودرو، روند قیمت‌ها را صعودی می‌دانند که فیروز نادری، یکی از فعالان بازار خودرو هم تایید می‌کند که با افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای برخی خودروهای ایرانی بین دو تا چهار میلیون تومان گران شده است!

هر چند یکشنبه گذشته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ریزش ۸۰ میلیون تومانی قیمت در بازار خودروهای خارجی گفته بود اما نادری از راکد شدن بازار خودروهای خارجی خبر داد.

این فعال بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: فروشنده در بازار خودرو زیاد شده است اما فعلا خودروهای خارجی خرید و فروش نمی‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها