|

پیش بینی هواشناسی امروز دوشنبه 20 اردیبهشت / بارش باران

پیش بینی هواشناسی چند استان ایران در روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 و هشدارهای لازم برای ساکنین این استان ها

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی هواشناسی چند استان ایران در روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 و هشدارهای لازم برای ساکنین این استان ها

پیش بینی وضعیت جوی آذربایجان غربی 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی بارش‌های پراکنده که از هفته گذشته آغاز شده تا ۲ روز آینده ادامه دارد.

مهدی کریمی روز دوشنبه افزود: بررسی های موجود بیانگر وزش باد و بروز گرد و غبار در مرکز و جنوب استان است که سرعت وزش باد به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و موجب کاهش کیفیت دما می شود.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: شهرستان چالدران با ۵ درجه بالای صفر، خنک ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته  بود و پلدشت نیز با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان گزارش شد. کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: دمای مرکز استان، ارومیه نیز در این مدت بین ۹ و ۲۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کریمی اضافه کرد: روز دوشنبه کاهش موقت دما در استان داریم و از فردا سه شنبه به تدریج دماها افزایش می یابد. میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر امسال) تاکنون ۲۴۶ میلی‌متر ثبت شده درحالی‌که میزان بارش در مدت مشابه درازمدت ۲۶۲ میلی متراست.

متوسط بارش در سال آبی گذشته بیش از ۴۰۰ میلی‌متر بود که امسال رسیدن به این رقم بسیار دور از انتظار به نظر می رسد. متوسط بارش در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

پیش بینی وضعیت جوی خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای بهاری ۹ شهرستان دیگر استان را طی روز گذشته تاکنون فرا گرفته است که بیشترین بارش در چناران با ۶ میلیمتر ثبت شده است.

مرتضی اثمری روز دوشنبه افزود: این بارشها در شهرستانهای قوچان، چناران، مشهد، درگز، فریمان، خواف، جغتای، تایباد و کلات گزارش شده است. وی اضافه کرد: پس از چناران بیشترین بارش در شهرستانهای جغتای و فریمان به ترتیب با سه و ۲ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران به صورت پراکنده و همراه با رشد ابر و وزش باد امروز بیشتر در نواحی شمالی و شمال غرب خراسان رضوی ادامه داد.

اثمری افزود: دمای هوا در خراسان رضوی امروز چند درجه افزایش می یابد به طوری که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۷ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز چهار درجه افزایش دارد و روزهای آینده با نوسانات اندکی همراه است. 

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس و خواف با بیشینه دمای هوای ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیش بینی وضعیت جوی قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از شهروندان این استان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه‌ و مسیل‌ها تا اواخر هفته جاری خودداری کنند.

مهدی آخوندی روز دوشنبه اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از امروز تا پایان هفته جاری با توجه به گذر امواج ناپایدار در ساعات بعداظهر و شب، در پاره‌ای مناطق استان رشد ابرهای هفرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه احتمال وقوع تگرگ نیز در برخی نقاط استان وجود دارد، افزود: با توجه به رگبارهای پیش بینی شده، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها نیز وجود دارد و به همین خاطر به شهروندان توصیه می‌شود تا از تردد در فضاهای باز خودداری کنند. به گفته وی، وقوع رعد و برق احتمال برخورد صاعقه را نیز در مناطق باز بیشتر خواهد کرد.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها