|

خطیب زاده: آمریکا بخش عمده ای از شروط ایران را قبول کرد!

آمریکا در چارچوب تعهدات خود بخش عمده‌ای از کاری که باید انجام دهد و ما هم آنها را ضروری می‌دانیم، قبول کرده است

لینک کوتاه کپی شد

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خود ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر با اشاره به گاه‌شمار وزارت اظهار داشت: روز دوشنبه هفته گذشته گفتگوی نماینده ویژه در امور یمن با همتای سوئدی خود در مورد آخرین تحولات مربوطه و راهبردهای خروج از این بحران را داشتیم. همچنین تماس تلفنی وزیر خارجه سوریه را با آقای ظریف داشتیم که از وزیر خارجه ایران دعوت شد در سوریه حاضر شود که پذیرفته شد.

همچنین در روز پنجشنبه جلسه هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دور جدید کمیسیون فصلی برجام وین برگزار شد و نشست‌های کارشناسی از صبح شنبه از سرگرفته شد. همچنین در هفته‌ای که گذشت آقای دکتر ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس حضور پیدا کردند.

خطیب‌زاده با بیان اینکه آمریکا در چارچوب تعهدات خود بخش عمده‌ای از کاری که باید انجام دهد و ما هم آنها را ضروری می‌دانیم، قبول کرده، گفت: درباره بخشی هم که قبول نکرده، اعلام کردیم باید همه موارد لیست مد نظر ایران، برای از بین بردن برجام بوده است و لذا اینکه آنها بخشی، گروهی و اشخاص یا با برچسب‌های مختلفی باشد پیگیری می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: البته پوشیده نیست اختلافات جدی هم وجود دارد. گزارش‌ها در تهران بررسی می‌شود و هر روز مواضع به تیم مذاکره‌کننده اطلاع داده می‌شود. دستورالعمل‌هایی که در تهران تهیه می‌شود، چارچوب گفت‌وگوهای وین است.

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها