|

آنچه در مناظره‌های 1400 گذشت؛ بداخلاقی سیاسی همتی و مهرعلیزاده

یک کارشناس مسائل سیاسی و رسانه ای، با مرور آنچه در مناظره‌های 1400 توسط جریان وابسته به دولت صورت گرفت، به تبیین این موضوع پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا زائری کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه ای، در یادداشتی به بررسی مناظره های انتخاباتی 1400 و تلاش یک جریان خاص در این مناظره ها پرداخته است.

در این یادداشت که با عنوان «مناظره های انتخاباتی: آنچه گذشت...» نوشته شده، آمده است:

«مناظره ها تمام شد و چند روز بیشتر به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمانده است. ماحصل سه جلسه مناظره آقایان همتی و مهرعلیزاده، چیزی بجز بد اخلاقی سیاسی نبود.

جناب همتی!

گفته بودید: "هدف ما این است که تامین مالی از طریق بازار سرمایه به 50 درصد برسد."، حالا که سرمایه ملت را در بورس بر باد دادید، در مناظره می فرمایید: "مشکل بورس به بانک مرکزی ربطی ندارد." گفته بودید: "کل تجارتمان را از روشهای غیر تحریم انجام می دهیم، اصلا تاثیری ندارد." حالا که اقتصاد و تجارت را به قهقرا کشانده اید، در مناظره می فرمایید: "عدم پذیرش FATF پدر مملکت را در آورده است."

وقتی دلار به 8 هزار تومان رسید، گفته بودید: "بازار ارز کاملا تحت کنترل است و بانک مرکز بازار را کاملا به سمت تعادل پیش می‌برد"، وقتی دلار به 13 هزار تومان رسید گفته بودید: "برمی‌گردد."، پرسیدند چطور؟ گفته بودید: "خودش بر می‌گردد." وقتی دلار از 20 هزار تومان دوباره بالاتر رفت، گفته بودید: "چیزی نیست، اینها بیشتر روانی است." و در آخر فرمودید: "شما شب می‌نشینی و می‌بینی قیمت ارز را هزار تومان برده اند بالا و نمی دانند اینها چه کسانی هستند!" دیدیم که رییس جمهورتان فرمودند: "ارز مال دولت است وقیمت ارز هم در اختیار دولت است."

اینجا بود که مفهوم نقل قول یار آشنای اصلاح طلبان در خصوص "همتی و ما ادراک ما همتی" را فهمیدیم! کارنامه دولت تکرار و مدیران آن برای جامعه، اظهر من الشمس است و این تو بمیری با دروغ های دیگر از آن تو بمیری ها نیست.  جناب آقای همتی به اصطلاح اقتصاددان، یک نمونه کار مثبت در کارنامه خود نداشت و حتی نتوانست از عملکرد شخص خود دفاع کند. پس تعجب نداشت که مجبور به ترک اصل و هجوم به سمت حاشیه شد.

عملکرد جناب آقای رییسی چنان است که مردم با تمام وجود، خدمات این مرد خدمتگذار را احساس کردند: 1200 حکم اقتصادی در قوه قضاییه، مبارزه با مفاسد، انفصال حداقل 60 قاضی متخلف از خدمت، توقف استفاده از چادر برای پوشش متهمین، راه اندازی بیش از 2000 واحد تولیدی و ... فقط چند مورد از خدمات این سید بزرگوار بوده است.

وجود امثال همتی ها در سالهای اخیر، چیزی جز گرانی، فقر، مشکلات، غم و اندوه به همراه نداشته است. هرچند میدانیم که جدا کردن آقایان از مسند قدرت، کار دشواری است اما دوران فریب و فریبکاری تمام شده و خورشید امید در دل آحاد جامعه در حال طلوع است. با یاری خداوند، آحاد جامعه در مشارکت حداکثری روز ۲۸ خرداد 1400،  با رای قاطع خود، امید، طراوت و نشاط را عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به بطن کشور تزریق خواهند کرد.

دست به دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد»

منبع:  فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها