|

کابل هم سقوط می کند؟

سقوط هرات؛ طالبان در مرزهای ایران +تصاویر

shayanews

هم اکنون 13 مرکز ولایت در افغانستان در اختیار طالبان قرار دارد.در عین حال هرات در مرز ایران نیز به دتس طالبان افتاده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه سیاسی- سقوط سریع شهرهای مهم هرات، غزنی و قندهار به دست طالبان، جدیدترین و مهمترین اتفاقات در صحنه جنگ داخلی افغانستان است. هم اکنون 13 مرکز ولایت (استان) افغانستان به کنترل طالبان درآمده است.سقوط این شهرها با کمترین درگیری صورت گرفت. عکس و فیلم های زیادی از کنترل طالبان بر مراکز اصلی این شهرها از جمله ساختمان های ولایت و پلیس منتشر شده است.

به گزارش «شایانیوز»،خبرهای غیررسمی می گویند دولت افغانستان با کناره گیری اشرف غنی رئیس جمهور فعلی از قدرت موافقت کرده و پیشنهاد تشکیل دولت موقت با حضور طالبان را مطرح کرده است.

طالبان سیطره نیروهای خود بر ساختمان ولایت های هرات (مرز ایران و افغانستان)، هلمند، قندهار، بادغیس وغزنی را اعلام کرد.

در عین حال،  سفارتخانه‌ها و آژانس‌های امدادرسان کشورهای غربی روز جمعه روند خارج کردن پرسنل غیرنظامی خود را از افغانستان آغاز کردند.

رویترز با اعلام این مطلب افزود: این در حالی است که گروه طالبان اعلام کرده که دو شهر بزرگ افغانستان را تصرف کرده و بیم آن می رود که دولت کابل سقوط کند.در این میان پنتاگون اعلام کرد که حدود سه هزار نیروی مازاد را ظرف ۴۸ ساعت برای کمک به تخلیه پرسنل سفارت آمریکا به افغانستان اعزام می کند.

در عین حال سازمان های حقوق بشری از بروز یک فاجعه انسانی در نتیجه مهاجرت افغانی ها از این کشور هشدار داده اند.

1248695_366

 

1248697_924

1248696_218

 

1248692_251

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها