|

مذاکرات وین در نزدیکی خط پایان

شکست یا موفقیت؛ کدام در مذاکرات محتمل‌تر است؟

یک مقام آمریکایی گفت: «بر اساس نقطه ای که در آن قرار گرفتیم، احتمال اینکه در مذاکرات وین موفق نشویم بیشتر است.»

لینک کوتاه کپی شد

 دور هشتم مذاکرات وین نتیجه بخش خواهد بود؟ چقدر با اجرای کامل برجام فاصله داریم؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی خود ارزیابی جدیدی از چشم‌انداز توافق در مذاکرات وین ارائه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف بعد از گفتگو با «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری گفت: «در موضوع ایران، ما هم‌نظریم که فرصت‌هایی برای اجرای کامل برجام در آینده نزدیک وجود دارد، اما هنوز  راه درازی در پیش است.»

پیش‌نویس سند نهایی تدوین شد

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که سرپرستی هیئت کشورش در مذاکرات وین را بر عهده دارد چند روز پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «کامرسنت» گفته بود که پیش‌نویس سند نهایی تدوین شده است. چند موضوع دیگر هستند که به کار بیشتر نیاز دارند اما سند نهایی در حال حاضر روی میز است.

 میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: کار متمرکز بر سر برجام در وین در حال انجام است. هر سه کارگروه (رفع تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و اجرا/ترتیب) قرار است امروز دیدار کنند تا به مشکلات برجسته باقی‌مانده رسیدگی کنند.

روسیه و انگلیس در مورد اجرای کامل برجام تفاهم دارند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در مسکو تصریح کرد: روسیه و انگلیس اتفاق نظر دارند که فرصت و امید برای ازسرگیری اجرای کامل برجام وجود دارد اما در این مورد نیاز به پیمودن مسیر طولانی است.

وی گفت: در موضوع ایران، ما یک نظر مشترک داریم که احتمال از سرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در آینده نزدیک وجود دارد، اما هنوز راه زیادی در پیش است.

همه گزینه‌های ما همیشه روی میز باقی می‌مانند

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارنظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد و گفت: ما (فقط) هر چیزی که ایران ارائه دهد را قبول نمی‌کنیم. در صورتی که ایران به برجام پایبند بماند، ما برجام را به طور کامل وارد خواهیم کرد.

وی افزود:  همه گزینه‌های ما همیشه روی میز باقی می‌مانند، صرف نظر از اینکه چه چیزی در اینجا انتخاب می‌شود.

خط پایان مذاکرات احیای برجام نزدیک است

واشنگتن پست نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که مسائل عمده روی میز حل نشده باقی مانده است. این مقام گفت، باتوجه به پیشرفت هایی که رخ داده، مذاکرات «نزدیکتر از هر از زمان دیگر به توافق بوده» و از لحاظ اینکه زمان برای احیای برجام رو به اتمام است، «نزدیک‌تر از هر زمان دیگر به شکست گفتگوها هستیم». این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «هر دو نتیجه هنوز بسیار محتمل است.»

این مقام گفت: «بر اساس نقطه ای که در آن قرار گرفتیم، احتمال اینکه موفق نشویم بیشتر است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها