|

افزایش ۵۲۰ تومانی قیمت دلار

با توقف مذاکرات برجام بازار ارز بهم ریخت!

قیمت دلار در نیمه اول معاملات امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با ۵۲۰ تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه به ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید

لینک کوتاه کپی شد

قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در نیمه اول معاملات امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با ۵۲۰ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. قیمت هر اسکناس یورو در نیمه اول معاملات امروز با ۳۰۵ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ پنجشنبه به ۲۸ هزار و ۷۵۵ تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در نیمه اول معاملات امروز یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ قیمت سکه امامی امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با ۲۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. هر قطعه سکه طرح قدیم هم در نیمه اول معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی نسبت به روز پنجشنبه تغییری نداشت و در نیمه اول معاملات امروز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در نیمه اول معاملات امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه با ۹ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه به یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار چهارشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز
یک میلیون و 223 هزار تومان یک میلیون و 219 هزار تومان یک میلیون و 228 هزار تومان

قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه در نیمه اول معاملات به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی هم در نیمه اول معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. هر سکه گرمی دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت انواع سکه در شروع معاملات

انواع سکه  قیمت چهارشنبه قیمت پنجشنبه قیمت امروز
سکه امامی 12 میلیون و 100 هزار تومان 12 میلیون و 150 هزار تومان 12 میلیون و 400 هزار  تومان
طرح قدیم 11 میلیون و 950 هزار تومان 12 میلیون تومان 12 میلیون و 100  هزار تومان
سکه گرمی دو میلیون و 400  هزار تومان دو میلیون و 450 هزار تومان دو میلیون و 450  هزار تومان

قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه در نیمه اول معاملات به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی هم در نیمه اول معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. هر سکه گرمی دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت ارز در شروع معاملات

ارز قیمت چهارشنبه قیمت پنجشنبه قیمت امروز
دلار 25 هزار و 800  تومان 25 هزار و 830  تومان 26 هزار و 350 تومان
یورو 28 هزار و 455 تومان 28 هزار و 450  تومان 28 هزار و 755 تومان

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به نظر می‌رسد، انتشار برخی اخبار تردیدآمیز از مذاکرات وین بار دیگر معامله‌گران را از احیای برجام بیمناک کرده و سیگنال افزایش برای بازار ارسال کرده است.

روز گذشته، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین «به دلیل برخی فاکتورهای خارجی» نیازمند توقف است. او مدعی شد: متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه می‌دانند. این کشور به دنبال دریافت تضمین برای حفظ تجارت با ایران است.

با وجود این، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین مدعی شد، نتیجه مذاکرات وین تنها به روسیه وابسته نیست و دیگر مشارکت‌کنندگان نگرانی‌های دیگری دارند.

پس از اعلام وقفه در مذاکرات وین، علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان وین را ترک و به تهران بازگشت.

واکنش‌های به توقف مذاکرات

در یکی از واکنش‌ها به توقف مذاکرات وین، «استفنی القاق»، مذاکره‌کننده ارشد انگلیس گفت: به شدت از وقفه در مذاکرات وین متأسفم. توافق جامع و منصفانه روی میز قرار دارد. ایران و آمریکا برای حل مسائل نهایی سخت تلاش کرده‌اند.

او افزود: مسائل بیرونی باید ظرف چند روز آینده حل شوند وگرنه ممکن است توافق دچار فروپاشی شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: این مذاکرات، مذاکرات پیچیده ای است و مسایل بسیار کمی باقی مانده‌اند. که بدون شک دشوار هستند.

او افزود: عوامل خارجی در این مذاکرات دخیل هستند. هیات‌ها برای مشورت سیاسی به پایتخت‌های خود باز می‌گردند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالیکه طی روزهای گذشته گزارش‌هایی از کارشکنی‌های طرف آمریکایی در مذاکرات منتشر شده است، توپ را به زمین ایران و روسیه انداخت و ادعا کرد این نیاز وجود دارد که تصمیماتی در تهران و مسکو گرفته شود. او گفت: اگر این اراده سیاسی باشد، ما اطمینان داریم که در مدت زمان کم می توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها