|

ارثیه دولت قبل برای رئیسی

دولت می تواند تورم را کنترل کند؟

بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می‌گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست؛ کسری‌های بودجه از سال قبل نیز تاثیرگذار است.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی دولت در زمینه علت طرح موضوع مبارزه با دست‌های پشت پرده گرانی از سوی رئیس‌جمهور، تاکید کرد: عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴ هزار میلیارد که  به دولت به ارث رسید تورم زا است و آثار آن بلند مدت است. بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می‌گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست.

بهادری‌جهرمی گفت: کسری‌های بودجه از سال قبل نیز تاثیرگذار است.

در خصوص جلسه چهارشنبه دولت در کنار مباحث ناظر به گرانی در خصوص اقدامات سودجویانه بیان شده که به طور خاص در بازار میوه و تره‌بار بود که در واکنش به این گزارش رئیس‌جمهور خطاب کردند که در کنار کنترل تورم از عامل اخیر که اقدامات سوداگران است نباید غافل بود و پشت پرده آنها باید بررسی شود.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت ابقای مدیران دولت قبلی در ساختار اجرایی کشور اظهار داشت: رئیس‌جمهور تاکید دارند بانیان وضع موجود نمی‌توانند حل‌کننده مشکلات باشند. کسانی که کارایی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی‌توانند با دولت همکاری داشته باشند.

اخیرا دستوری از سوی رئیس‌جمهور به معاونت اجرایی صادر شد که کارگروهی تشکیل شود برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی با بیان اینکه وزرای دولت مستمر و بدون انقطاع در رفت و آمد به کمیسیون‌ها و در تعامل با مجلس هستند، افزود: طبیعتا نگاه مشترک هر دو مجموعه به یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات مردم و موضوعاتی از جمله گرانی‌ها هست و اختلاف دیدگاه‌های کارشناسی در یافتن راهکار حل مشکلات طبیعی است.

امید است در این رفت و آمدها و در مسیر هم‌فکری دولت و مجلس و سایر بخش‌ها، گام‌های اساسی در حل مشکلات مردم و کنترل گرانی برداشته شود.

سخنگوی دولت هم‌چنین عنوان کرد: طرح‌هایی برای تقویت تولید و اشتغال‌آفرینی در دست بررسی است که از جمله این طرح‌ها؛ طرح حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شامل بخشودگی مالیاتی نیز شده است .

سخنگوی دولت: منابع آزادشده صرف بدهی‌های گذشته می‌شود

به نقل از فارس، ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته در این دولت پرداخت می‌شود. منابع آزادشده صرف تصفیه بدهی‌های گذشته که به دولت به ارث رسیده می‌شود.

همزمان میزان سرمایه‌گذاری عمرانی دولت نیز افزایش یافته که از این منابع است و واردات کالاهای اساسی هم از این منابع تامین می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها